(לצפייה בסרטון לחצו על כפתור ה"play", ולאחר מכן הגדילו את המסך לגודל מלא)

רמי אמיר – משקיע במניות מעל 20 שנים, מצא את השיטה שהייתה חסרה לו!

ברוכים הבאים לסרטון מספר 1 
בסדרת ההשקעות של "מגע מידאס"

צפו בסרטון הראשון בסדרה והשאירו תגובה בסופו – הדעה שלכם חשובה לנו 🙂

היית רוצה שאלמד ואלווה אותך בקניית חברות מבצר בהנחה שיגדילו לך את ההון וייצרו הכנסה שוטפת נוספת?

מלא את הטופס ונחזור אליך לבדיקת התאמה!

תודה על הרשמתך

שתף את דעתך או שאל שאלה

(כתוב את תגובתך בתחתית העמוד)

לפוסט הזה יש 183 תגובות

  1. טרכטנברג אילן

    היי מולי ..
    אחלה סרטון ..מעניין שאתה נצמד לדרך של וורן באפט ..
    הכיצד אדע לבחור את המניות הנכונות ?..עד היום אני עובד דרך חשבון הבנק שלי ..
    כאשר, הוא מחולק לבסיס של מתון יותר ,שמתבטא בעיקר בקרנות ואג'ח ..והחלק השני מושקע במדדי הוולסטריט ..
    החלק השלישי ,הוא השקעה קצרה במניות לפי בחירה שלי. שמתבצעת ע"פ מעקב אישי לפי נתוני החב' השוק והשפעתו בשלב זה או אחר .
    בכל מקרה ,תודה על הסרטון ..אשמח להעשיר את הידע בעוד סרטונים..
    בסה"כ זה דיי בסדר רק ניראה לי שהעמלות שהבורסה והבנק גובים גבהה..

  2. בני

    מעניין צריך לשמוע עוד

  3. ברקאי זאב

    שלום מולי
    צפיתי במצגת נשמע מעניין ואינטואיטיבי (אף שכיום לא עושים כסף מחברות מבצר, גם לא רק).
    אבל עם נוסחה כמו שלך אתה יכול ליצור באופן אוטומטי לכל ניירות הבורסה את ציון הכדאיות שלך מבלי שנצטרך לנבור מניה מניה , במבט אחד ניתן יהיה להעריך הכדאיות להשקעה במניה כן או לא .
    בכל מקרה מעניין אשמח לשמוע עוד

  4. מנשה טוליאן

    מנשה טוליאן
    היי מולי הקשבתי להרצאות שלך מעניין . אני משקיע כרגע תיק השקעות בבנק לא רע
    אני ליישם את השיטה שלך הלכה למעשה
    ורוצה לקבל הדרכה אישית

    1. מולי רובינזון

      היי מנשה,
      .
      תוכל ללמוד ליישם את השיטה שלי בקורס ההשקעות שנקרא 'מגע מידאס',
      פרטים עליו תוכל למוצא בסרטון ה-4, בקורס יש תמיכה אישית לכל שאלה על חומר הקורס.
      .
      בהצלחה!

  5. אילן שניאור

    מולי שלום רב,
    האם בקורס או בפגישה אתה מלמד ומראה איך אני יכול לבחור לכל מניות אינדקס שאני רוצה (כגון S&P/ ראסל 2000/ כל המניות הנסחרות בארה"ב וכו') את הפרמטרים המעניינים אותי (כגון אלו שבנוסחת הברזל, כמו כן גם אחרים), לקבל את כל זה בטבלה ולהעביר לאקסל כדי שאוכל שם עוד למיין?
    אני אשמח מאוד גם אם ניתן בלימוד פרטי-אישי לקבל את כל זה
    תודה ובברכה,
    אילן 054-4737766

    1. מולי רובינזון

      היי אילן,
      .
      אכן בקורס אנו מלמדים איפה למצוא את כל החברות שעונות לתנאים של חברת מבצר
      ומלמדים איך לבדוק מי מהן בהנחה לפי נוסחת הפלדה (אפשר לייצא את זה לאקסל כמובן).
      .
      לקורס גם יש תמיכה אישית.

  6. אלי תפוחי

    צפיתי בעשרות סרטונים, בהרצאות, בקורסים, לא הבנתי בנה השיטה שלך שונה מאחרים. האם כדי להשתתף בתוכנית שלך צריך להירשם לקורס? ואם כן מה העלות? יותר פרטים.

  7. אבי אגמי

    מולי שלום,
    תודה רבה על כל החומרים המעניינים והמקצועיים.
    ישר כוח.

  8. Arik Kaneh

    מעונין לשמוע

  9. מיכאל

    תתקשר אלי בבקשה 058-4546569

  10. אבינעם כהן

    הי מולי
    שמעתי את הרצאותיך ואת הסרטים 1ו 2
    נהיניתי מתהליך ההצגה של חברת מבצר
    ממתין להמשך ההרצאות יהסרטונים
    במטרה ללמוד להשקיע נבון
    בתודה
    אבינעם

  11. Rudi

    הי מולי.
    אני קד קידה ומסיר הכובע בפניך! מישום ש
    -הופתעתי לראות בסרטונים שלך שאתה באמת מעביר תוכן ולא כמו עשרות ה'פיינליסטים' אותם אנו פוגשים במרחבי האינטרנט שיודעים בעיקר לפרסם את עצמם -בחינם!.. בעוד שנקודה קלושה שמכירים יעבירו לך תמורת מחיר מבצע של רק כמה אלפי שקלים..
    כשרואים אחד כמוך שמסביר באמת – ברור שיש על מה לשלם לקורס האמיתי!
    אשמח להיות שם (בקרוב).
    תודה

    1. מולי רובינזון

      תודה רודי על הפידבק…
      .
      נמצאים בשבילך בצד השני של הקורס!
      .
      המון הצלחה

  12. ינוב סגל

    איך אני אדע מתי למכור את המניה שלי?

    1. מולי רובינזון

      היי ינוב,
      .
      אנו כמובן מלמדים את זה בקורס המלא 'מגע מידאס'.
      .
      המון הצלחה!

  13. משה שקד

    שלום
    את סרטון 3 קיבלתי בעבר האם יש חומר נוסף שאיתו ניתן להתקדם?

    בברכה.

    1. מולי רובינזון

      היי משה,
      ישנו קורס השקעות בו אנו מלמדים צעד אחר צעד כיצד לקנות מניות נכונות, תוכל לראות הסבר מקיף עליו בסרטון הרביעי (ובדף בו הסרטון מופיע)

  14. משה שקד

    שלום
    רכשתי את ההרצאה על נוסחת הפלדה ומה שלא ברור לי על סמך מה אתם מבססים נתוני צמיחה של חברה ובמיוחד ל 10 שנים.

    האם אתה מכיר אתר שיודע לתת תחזית צמיחה לרווח למניה לטווח ארוך?

    ברור לי שהנוסחה לא מתאימה לכל מניה האם אתה יודע למקד יותר את הפרטים?
    בברכה.

  15. טל

    שלום לך,
    היום התאריך 12/05/2020 בתגובה שלך לאסתר מחודש פברואר אמרת "תני לחומר לשקוע"לפני שתפתח את הסרטונים הבאים….ארבעה חודשים …זה מספיק זמן לא? עדיין לא נפתחו..מה זה מעיד על האמינות שלך?

  16. נדב

    הרעיון והשיטה נשמעים מעולים

  17. דרור

    שלום מולי. אני חושב שאם אתה יודע שיטה כה מדוייקת, למה שלא נעתיק את התיק שלך(בתמורה כמובן) כי כפי שאתה יודע בדרך אנשים מתעייפים מהלמידה,לא לכולם יש זמן וכו.. האם יש אופציה כזאת???

    1. מולי רובינזון

      היי דרור,
      .
      יש אופציה כזאת. כפי שאתה יודע אני יועץ השקעות בכל רישיון מהרשות לניירות ערך ויש לי שירות ייעוץ השקעות פרטי.
      זהו שירות שהוא יותר יקר מהקורס שלי בו אני מלמד אנשים כיצד לקנות מניות בדרך בה אני מייעץ.
      .
      אך השירות הזה אכן מתאים וקיים עבור אנשים שרוצים שיעשו בשבילם.
      .
      בברכה,
      מולי

  18. אורית

    מולי שלום,
    בסרטון ציינת כי רשימת החברות מהסקנר תהיה זמינה לנו מתחת לסרטון,
    אני לא רואה את הרשימה . תודה

    1. מולי רובינזון

      היי אורית,
      .
      הרשימה הייתה זמינה אך היא הורדה:
      א. כי היא קצת התיישנה
      ב. כי יש חשש שמישהו ירכוש מניות מהרשימה ואז אנו נעבור על חוק ייעוץ השקעות.
      אך במגע מידאס אנו מלמדים איך לקבל את הרשימה הזאת בלי מאמץ כלל מהסורק המיוחד איתו אנו עובדים
      .
      המון הצלחה!

  19. אברהם

    אני כבר בן 62 מבקש לנהל את ההשקעה ישירות דרככם בתמורה לתשלום שייקבע ביננו. או לחילופין לבצע את כל החישובים בעצמי ( כמובן לאחר לימוד החומר) ולפני השלב המכריע של הקנייה להתייעץ עם נציג שלכם אם המהלך שביצעתי תקין ( לפחות בשלב ההתחלתי של העניין. שכחתי לציין שאין לי שום מושג בהשקעות ממש טירון) אבל לשם כך אצטרך אמצעי ליצירת קשר ישיר ומיידי עם נציג או ישירות איתך

  20. אהרון

    מולי שלום,
    ראשית תודה המצגות מעולות ומאוד ברורות, יש לי שאלה קטנה ? בעצם חברת מבצר בהנחה אומרת לרכוש את המניה במחיר השווי שלה ולצפות לעלייה ? האם יכול לקרות מצב שבו מחיר המנייה יורד מתחת לערך האמיתי שלה ? ומה עושים במקרה הזה ?

    1. מולי רובינזון

      היי אהרון,
      האמת אנו קונים תמיד חברות מבצר מתחת לערך שלהן, זה נקרא שהן בהנחה.
      אנו מבררים את זה בזכות נוסחת הפלדה שאנו מלמדים בקורס מגע מידאס.
      .
      אנו מחזירים את המניות לשוק כאשר הן מגיעות למחיר הערך שלהן (מחיר המחירון)

  21. קובי

    שלום שמי קובי ראתי את 3 הסרטונים שלך ואני מרגיש שזה מה שאני צריך בעבר ההיתי בקורס של מגמות ולא עזר לי כי העיניין לשבת על המחשב ולהסתכל לאיזה כיוון הנרות הולכים וזה לא בשבילי ראתי שאצלך הבחירה של המניה היא לזמן ארוך ולא לדקות או שעה
    כמו שלמדתי במגמות
    בעבר סחרתי דרך TREDONE והיום אני סוחר דרך הבנק ורק קרנות נאמנות
    מעניין אותי לדעת אך אני מבצע את כל הדברים שהיצגת בשלושת הסירטונים ודרך אפה הכי כדאי ליסחור
    ואם יש קורס שלך ניפתח בימים אלו?

  22. אפי

    שלום מולי
    קניתי את הקורס ואני שמח על כך.אתמול הייתי בשידור חי כ3 שעות ושתיתי ידע שלא היה לי
    לכן אשמח מאוד ללמוד טכניקות שתומכות בדרך
    שלך במהירות האפשרית כדי שאיה בשוק בזמן הזה

  23. אבייחי

    סרטון ברור

  24. שמעון

    היי מולי לי אין זמן ורצון וחשק כל הזמן לחפש נתונים עד למציאת חברות מבצר במחיר הנחה ברגע הנכון. האם אתה מוכר יידע זה של איתות קנייה על מניות בזמן אמת ?בתשלום כמובן ובטח ללא התחייבות לרווח..

    תודה וחג שמח

  25. בארי

    שלום מולי
    קשה לא להבין את המסרים שלך. מאד מאד ברור.
    תודה!
    שאלתי היא לגבי הלוואה. כעת הריבית אפסית.אין לי מזומן אך זו הזדמנות של פעם במאה שנה לפי דבריך. חשבתי להלוות מאה אלף שח ולהשקיע במניות של חברות מבצר בהנחה שאני מבין בתחומן ולאחר שאבדוק מודיעין כמובן.
    אשמח לתגובתך.
    תודה

  26. אסתר ליפסקר

    שלום רב,
    משקיעה שנים. הרווח סביר . משקיעה לטווח ארוך. שומעת ורואה פרסומים דומים ברשת. הטכניקה לפרסום זהה. מכביר יותר מדי מילים לפרסומת אישית. למה שאשתכנע שהשיטה שלך היא הטובה? למעשה לא נתת לי שום אינפורמציה מעשית שאני יכולה להסיק ממנה שאתה שונה מהאחרים. כל מה שטענת על האינדקסים , על עקרון בחירת חברות מבצר, להמנע מהשקעות דרך בית השקעות או בנקים ידוע לי משכבר הימים. גם לא אג"חים. בטוחה רק בהשקעות אלטרנטיביות. כן. קניתי גם קורסים. נתנו לי רקע טכני. לא הפך אותי למרוויחה הרבה יותר. בדיוק כמו שלא הפכו את מרבית המשקיעים המקצועיים – גם לא בהשקעה העצמית שלהם. רובכם מרוויחים מהקורסים עצמם. שאלות מעשיות:
    1. למה לא נפתח השיעור השני ומופיעה כרזה- בקרוב? דרמה בהתפתחותה? למי יש זמן לזה?
    2. באיזו פלטפורמה הכי כדאי להשקיע בלי שיגזלו לך דמי ניהול גבוהים בקניה ומכירה?
    3. יכולת להפוך את הקורס שלך לחינמי בעניינים העקרוניים ולהדריך את האנשים ברשת ולהשאיר לעצמך לקורס את הטריקים והדברים העדינים שמעלים עוד 5% את התשואה.
    אני בטוחה שרוב האנשים היו שמחים לעסקה כזו ולאחר שתוכיח את יכולתך האמיתית- יחזרו אליך לקורס למתקדמים. מה דעתך?
    אסתר

    1. מולי רובינזון

      היי אסתר,
      אני מבין ללבך לחוסר ההצלחה המספקת אותה היית רוצה להשיג בשוק ההון ואני גם מזדהה עם התחושה שלא ניתן לדעת מה טוב ומה רע עד אשר מתנסים בזה בפועל בכספך בעצמך.
      .
      אוכל להעיד על עצמי שניסיתי דרכים רבות עד אשר הגעתי לשיטת ההשקעה בה אני פועל היום, כשהגעתי אליה לא הבנתי איך עד היום לא השקעתי כך, אני מניח שזאת ההרגשה שאת מחפשת ותמצאי כאשר תגיעי ליעד.
      .
      מהשקעות אלטרנטיביות אני מציע למשקיעים פרטיים לנקוט משנה זהירות, ההבדל העיקרי בינן לבין שוק ההון הוא שבשוק ההון יש רגולטור שמגן עלייך המשקיע הפרטית בעוד שם את חתומה על חוזה מולם והם הגוף החזק. המידע לרוב לא נמצא אצלך ומדובר בקופסה שחורה בלי שקיפות בסיסית על ההשקעות בפועל – בשוק ההון המצב הפוך (כמובן שיש גופים אלטרנטיביים מצוינים, אך ספק אם למשקיע פרטי יש זמן ויכולת לבדוק זאת).
      .
      1. אני בטוח שבסרטון השני תקבלי ערך גדול ותביני הרבה יותר לעומק את דרך העבודה שלי, ההשהיה נובעת מכך שלרוב האנשים אין סבלנות לשבת יותר מ-25 דקות ולכן חילקנו את החומר. גם מבחינה לימודית זה יותר נכון, לתת לחומר הראשון לשקוע ואז ללמד חומר חדש. בטוח שתהני ממנו וההמתנה תשתלם לך…
      .
      2. כדאי להשקיע דרך חברי הבורסה בישראל, הם גופים שהרשות לניירות ערך בישראל מפקחת עליהם, הכסף נשאר אצל גוף ישראלי, העמלות שם הרבה יותר זולות והכי חשוב אין דמי משמרת.
      .
      3. הקורס עצמו מאוד ממוקד, ענייני ומונחה יישום ותוצאות (על כך יעידו תלמידי מגע מידאס המרוצים, אפילו מאוד, שיישמו והשיגו תוצאות מדהימות בהשקעות שלהם, חלקם דיווחו לי על מניות שרכשו בשיטה שלמדו בקורס שעלו בעשרות אחוזים תוך מספר חודשים)
      .
      המון הצלחה!
      מולי

    2. יוסי

      וורן באפט מלקק את הפצעים כבר כמה שנים טובות לא הייתי מתגאה בו חוץ מזה שכבר כמה שנים טובות הוא לא מכה את המדדים

      1. מולי רובינזון

        היי יוסי,
        נכון עבורנו לבחון את וורן באפט ואת מעשיו בשנים בהם הוא עוד פעל כמשקיע פרטי שיכול היה לקנות ככל העולה על רוחו.
        .
        כיום באפט מנהל סכום כסף ענקי והוא חייב עסקאות בגודל של פיל כדי להזיז את מחט התשואה שלו.
        .
        בנוסף חלק גדול מהכסף בגלל גילו הוא כלל לא מנהל בעצמו בשנים האחרונות אלא 2 מנהלי השקעות צעירים יותר שהוא מינה.
        .
        המון הצלחה!

  27. מיקי

    מולי שלום,
    המוזיקה ברקע מפריעה מאד….. לתצומת לבך

  28. מאיר קקון

    שבוע טוב
    לא הצלחתי להבין איך לחשב את מחיר המניה בהנחה.
    תודה
    מאיר

    1. מולי רובינזון

      היי מאיר,

      בגדול אתה צריך להעריך את הצמיחה שתהיה לחברה בעתיד,
      במודול הרביעי במגע מידאס אנו עוסקים בזה לעומק.
      .
      בנוסף צריך למצוא את המכפיל העתידי של החברה, זה כבר יותר פשוט,
      משתמשים בזה במכפיל ההיסטורי בניקוי רבעונים חריגים – המידע זמין באינטרנט
      (גם את זה אנו לומדים לעשות במודול הרביעי).

      לאחר מכן מכניסים את המצרכים לתוך הנוסחה ומקבלים תוצאה…
      (יש לנו מחשבוני עזר שעושים את העבודה בשבילנו ללא צורך בחישוב ידני)
      .
      המון הצלחה!
      מולי

  29. יגאל אהרוני

    הניתוח שלך מעניין. צריך ללמוד אותו לעומק ולראות מה יכולים להיות הכשלים.
    גם וורט באפט לא מצליח בכל השקעה שלו. אשמח לקבל מניות שעברו כבר ניתוח
    מלא עם יעד לקניה גם בתשלום.

    1. מולי רובינזון

      היי יגאל,

      היופי הוא שאין צורך להצליח בכל השקעה,
      באפט אמר: "אם תקנה כמה מניות מהסוג הזה בעיקרון אתה לא יכול להפסיד כסף".
      שים לב כמה מניות ולא אחת.
      .
      בהשקעה ספציפית תמיד משהו יכול להשתבש אבל אם תקנה כמה מניות מהסוג הזה:
      חברות מבצר בהנחה, בעיקרון אתה לא יכול להפסיד כסף, מהסיבה הפשוטה:
      החוקים מתחילים לעבוד בשבילך ולא נגדך כמו שקורה לרוב המשקיעים הפרטיים.
      .
      המון הצלחה!
      מולי

    1. מולי רובינזון

      היי יוסי,
      .
      הבעיה עם המידע באינטרנט שמרוב דובים לא רואים את היער…
      .
      יותר מידע מפוזר שלא מוביל לקבלת החלטות השקעה רווחיות.
      הכי גרוע זה ללכת לאיבוד בין מידע חלקי/סותר/מטעה.
      .
      השיטה שאני מלמדת מזוקקת, פשוטה והכי חשוב מאוד מאוד הגיונית.
      בנוסף גם ניסיתי אותה על כספי והצלחתי בה מאוד ותלמידים במגע מידאס
      שיישמו אותה גם הגיעו לתוצאות מדהימות!
      .
      השורה התחתונה והחשובה היא שזה עובד וזה יעבוד גם עבורך אם תלמד אותה ותתמיד בה.
      .
      המון הצלחה!
      מולי

  30. nel

    4 החברות שהזכרת בסרטון יש להן PE (מכפיל רווח) גבוה מאוד, באופן יוצא דופן (בסביבות 50), אין להן דיבידנדים, והרווח שלהן בשנה האחרונה היה נמוך מאוד. רק בטווח של 3 שנים היה רווח גבוה. אז מדוע לקנות אותן? איך הן חברות מבצר בנתונים כאלה?

    1. מולי רובינזון

      היי נל,
      .
      על אלו 4 חברות כתבת,
      באיזה סרטון מדובר (1,2 או 3).
      .
      דווקא המכפילים לא גבוהים אצל כל החברות.
      דיבידנדים אני מעדיף לא לקבל (אם כבר מצאתי חברה טובה שמגדילה את ההון שלי כל שנה, למה שארצה שהיא תחזיר לי את הכסף שלי, אשלם עליו מס ואז אצטרך לחפש לו השקעה חדשה או השקעה מחדש עם עמלות קנייה,
      שפשוט תמשיך להשקיע את הרווחים בעצמה… בעסק שלה, זה מה שאני אוהב).
      .
      גם לגבי הרווחים זה לא בדיוק נכון למרות שמצב כזה של חברה מצוינת עם האטה זמנית ברווחים שגורמים למשקיעי טווח קצר לצאת ממנה מייצרת הזדמנויות למשקיעי טווח בינוני ארוך כמוני – שם נמצא הכסף בשוק ההון ושם היתרון שלנו המשקיעים הפרטיים!)
      .
      המון הצלחה,
      מולי

  31. nel

    בנוסחת הפלדה: מה זה
    MOS -ומה החזקה שמעליו?
    X
    Growth
    ואיך מבצעים את החישוב בחזקת 10?
    מאיפה אני מוציאה את הנתונים האלה – אם אין לי את הסורק שלך?
    איך אני יכולה להשיג את הסורק שלך?
    אני כבר משקיעה.

  32. משה אדרי

    חבל שלא הכרתי את הידע הזה לפני שנתיים
    היית חוסך לי המון הפסדים… תודה רבה על התכנית מצפה לעבד איתך!

    1. מולי רובינזון

      היי משה,
      .
      תודה על הפידבק.
      הרשמתך התקבלה והמודול הראשון יפתח לך מחר בבוקר.
      .
      המון הצלחה!
      .
      כאן בשבילך,
      מולי

  33. nel

    בנוסחת הפלדה מה פירושו של כל נתון בעברית? מבחינת ה'מצרכים'. יכול לפרט בעברית כל נתון? איך מחושבת חזקת 10?

    1. מולי רובינזון

      היי נל,
      האמת זה לא מסובך אך ארוך בשביל תשובה בתגובה.
      .
      בגדול אומר שכמו שפרה שווה לרפתן לפי כמות החלב שהיא נותנת ככה גם חברה שווה לבעלים שלה, לנו, בעלי המניות לפי כמות הרווח שהיא תיתן בעתיד ולכן אנו לוקחים את הרווח בנוסחת הפלדה, מגדילים אותו בשיעור הצמיחה של החברה, ככה מוצאים את המחיר של החברה בעתיד ואז מהוונים להיום.
      .
      נשמע מסובך?
      .
      במגע מידאס אנו לומדים לעשות את זה תוך שעה,
      בעזרת מספר סרטוני וידאו ממוקדים עם דוגמאות.
      .
      המון הצלחה!
      מולי

  34. שאול לוי

    מעניין גישה רצינית להתמודדות בשוק שלא צפוי

    1. מולי רובינזון

      היי שאול,
      תודה.
      שים לב שבכל שיטה אחרת השוק לא צפוי… למעשה השוק תמיד לא צפוי. השקעות בשיטת מגע מידאס זאת הדרך היחידה לקבל ודאות וביטחון בהשקעות שלנו. לקנות חברות מבצר בהנחה!
      .
      המון הצלחה,
      מולי

  35. עמי גולן

    היי מולי,
    נראה מעניין מאוד, אבל לתשומת לבך:
    היום מומלץ לפרסם סרטונים עם שליטה על מהירות הסרטון (כמו שיש ביוטיוב).
    מאוד קשה לצפות בסרטון הזה בקצב המקורי, שהוא מאוד איטי.
    לרובנו אין חצי שעה פנויה, ואנחנו רוצים להריץ את הסרטון במהירות גבוהה יותר.
    בברכה,
    עמי גולן

    1. מולי רובינזון

      היי עמי,
      תודה על הפידבק.
      אקח לתשומת ליבי ואראה אם ניתן לעשות משהו בעניין.
      המון הצלחה,
      מולי

  36. אייל הר-טוב

    הי מולי. לאחר סרטון 2 המעולה, כמה שאלות:
    1. מהי חברה ש"לא במעגל הכישורים שלך"? המונח לא ברור לי.
    2. מה הרלוונטיות של קביעת יעד תשואה כחלק מנוסחת הפלדה? הרי הנוסחא משתנה דרמטית בצורה זו.
    3. מה כלל האצבע לבנית פורטפוליו, מבחינת מספר החברות שבו?
    4. האם אנו יוצרים בעצם value portfolio שניתן לקנות דרך קרן נאמנות או ETF, ןלהחשף כך למאות או אלפי חברות בהנחה?
    תודה..:-)

    1. מולי רובינזון

      היי אייל,
      1) מעגל הכישורים או אזור היכולות למעשה מגדירים את תחום ההבנה הנוכחי שלך (ואת זה שאתה יכול להגיע אליו עם קצת מחקר).
      וורן באפט שנים רבות לא השקיע בטכנולוגיה בגלל שהוא אמר שהוא לא מבין בזה. אנחנו צריכים להיזהר לא להשקיע בדברים שאין לנו מושג בהם רק בגלל שיש להם פוטנציאל או אפילו מספרים טובים. בלי הבנה השקעות פעמים רבות נגמרות באכזבה. לחץ. מכירה מוקדמת והפסד.
      .
      טוב יעשה כל משקיע ויקנה רק חברות בדברים שהוא מבין בהם. זה מעגל הכישורים
      (שים לב שניתן להרחיב את המעגל על ידי מחקר וקריאה)
      .
      2) יעד התשואה הוא שער ההיוון שלנו אחורה. בנוסחת הפלדה אנו מוצאים מחיר עתידי למניה,
      אבל כמה היא שווה היום?
      .
      כמה שווה 100 שקל בעוד עשר שנים, היום?
      הרי ברור שלא 100…
      .
      כמה הייתה מוכן לשלם היום כדי לקבל 100 שקל בעוד עשור?
      זה אחוז התשואה שאתה דורש על הכסף שלך ולכן זה שער ההיוון שאנו מכניסים לנוסחת הפלדה.
      .
      וכמובן שזה משפיע וטוב שכך.
      .
      3) 5-7 כשאתה יודע מה שאתה עושה ולבנות אותו בהדרגה ולא במכה אחת. החיפזון מהשטן וגם ההפסדים.
      .
      4) על הפנים. יצחק תשובה או כל איש עסקים אחר קונה חברות על המשקל, ברור שלא. הוא מברר במה הוא עומד לשים את כספו. אין סיבה שאנו לא נהיה אנשי עסקים רציניים כשאנו באים לקנות מניות. מניות = חברות, לא סיסמא. מציאות.
      .
      המון הצלחה!
      מולי

  37. אוריאל

    אני מתאמן ומתרגל כרגע במי חפצה נפשי ואיך להתחיל אתה .
    לא ברור לי עדיין איך לתזמן את הגירושים .
    בכל מקרה החומר נשמע הגיוני, פשוט ומעניין .
    כל הכבוד .

    1. מולי רובינזון

      היי אוריאל,
      .
      תודה על הפרגון והמון הצלחה בארגון החיים האישיים.
      מולי

  38. בנגה

    בקר טוב,
    צפיתי והקשבתי למהשמסביר האיש הנחמד שבסרטון.

    נאמר שזה סרטון הסברה ראשון.

    האיש הנחמד אמר רק דבר אחד. שיבח את השיטה של מולי. הוא לא הסביר שום דבר ולא העשיר את הידע שלי אפילו במלימטר אחד.

    1. מולי רובינזון

      היי בנגה,
      מעל הסרטון של האיש הנחמד יש סרטון קצת יותר ארוך (כ-20 דק')
      שבו יש המון תוכן שכנראה יעשיר את הידע שלך ביותר ממילימטר אחד…
      .
      שים לב, גם בפרקים הבאים
      סרטון התוכן הוא הסרטון העליון והארוך יותר.
      .
      המון הצלחה,
      מולי

  39. דורון יצחקי

    מולי כל הכבוד על הסרטונים ועל ההסבר המעולה . זו פעם ראשונה שאני רואה סדר והיגיון רב בתחום שוק ההון . ואתה מעביר זאת בצורה ברורה ורהוטה.
    2 שאלות הבהרה ברשותך
    1 . האם תוכנת הסורק רצה גם על השוק של הבורסה הישראלית ?
    2. העקרון שמנחה בסרטונים באיתור חברות מבצר הוא תחשיב ל 10 שנים וחישוב ריבית דריבית ל 10 שנים. העניין שאנו חיים בעולם דינמי המשתנה בתדירות גבוהה. קצב גידול של חברה כיום בוודאות לא ישאר קבוע בשנים הבאות . מדוע לא לבצע ניתוח לשנה קדימה בלבד ולקבל החלטה על פי חיזוי לשנה ?

    1. מולי רובינזון

      היי דורון,
      .
      שמח שאתה נהנה מסדרת ההשקעות ומוצא סוף סוף הגיון בשוק ההון (זה פשוט כשיודעים מה לחפש…)
      .
      .
      1. הסורק רץ על אלפי מניות בארה"ב אך דרך העבודה ב-'מגע מידאס', מתאימה לכל שוק בעולם,
      גם למשקיעים מישראל. כשיודעים לשחות, יודעים לשחות בכל בריכה בעולם.
      .
      שוק ההון בכל מקום בעולם הוא למעשה אוסף של חברות עסקיות, כשיודעים לקנות עסק כמו שצריך במקום אחד
      תדע לעשות זאת גם במקום אחר. היסודות הם שחשובים. לא כלי עזר כזה או אחר.
      .
      2. אני מקביל חברה טובה, חברת מבצר, לתלמיד שהיה מצטיין מכיתה א' עד כיתה ט' וכעת בסוף כיתה
      ט' אני צריך להעריך את הכיוון של ציוני הבגרות שלו בכיתה י"א.
      .
      קל לי להגיד שאם הוא היה מצטיין הוא ימשיך להיות כזה.
      .
      כשאתה שואל מה יהיה הציון המדויק שלו במבחן הבא בעייתי לענות על כך במדויק.
      .
      אותו הדבר בחברת מבצר,
      חברה שפועלת כמו שצריך כבר עשור,
      אני יכול להעריך שהיא תמשיך בעבודה הטובה, עם כל השינויים והאתגרים שיבואו בדרך (זכור שגם בעשור הקודם בו היא הצטיינה היו שינויים לא מעטים ובכל זאת היא הצטיינה).
      .
      אבל להגיד שעם האתגר הקרוב בשנה הבאה היא תסתדר ב- 100% ותפתור אותו תוך שנה, כך שהיא תטוס מלעלה. אני לא יודע…. זה הופך להימור ולא להשקעות (ולכן אני לא עוסק בשאלה הזאת).
      .
      כפי שכתבתי לגבי סעיף 1 שלך. יותר חשוב לדעת את היסודות הנכונים ואיתם לפעול.
      .
      .
      שאלות יפות שאלת.
      .
      המון הצלחה!
      מולי

  40. שלמה

    שלום מולי
    צפיתי בשלושת הסרטונים, מאוד מעניין ומאוד מסקרן ומוביל לדרך חשיבה
    יותר נכונה ויותר מושכלת כיצד צריך באמת להשקיע ולנהל את השקעותינו.
    אני ממתין ללמוד ולהכיר איך להשיג בדרך קלה ופשוטה את הדוחות הרצויים המכילים את ארבעת הרגליים + "המשענת" כדי להתחיל ולנסות לבנות נבחרת של חברות מבצר לניתוח ומעקב לקבלת החלטות להשקעה.
    אשמח לאפשרות לעשות זאת אתך ובעזרתך
    תודה

  41. גדי

    מולי שלום
    כמי שנרשם לקורס. מה לקרוא קודם? מה ללמוד רודם? תעשה בבקשה סדר. תודה

    1. מולי רובינזון

      היי גדי,

      תתמקד במיילים שנשלחים מהשולח:"מגע מידאס".
      שם תמצא את הידע הממוקד והחשוב ביותר, מהם גם תוכל לעבור לאתר התכנית
      להתקדם וליישם.
      .
      לכל שאלה תוכל לפנות במייל ובוואצאפ באופן אישי ישיר.
      בהצלחה לנו!
      מולי

  42. יהושע

    שלום מולי
    אני בטוח שבשיטה שלך אוכל להצליח בגדול ובבטחון ככל שאפשר.
    תודה לך מקרב לב, זה מרגיע ומעודד מאוד!!

    יהושע

    1. מולי רובינזון

      היי יהושע,
      תודה על הפידבק!
      .
      המון הצלחה,
      מולי

      1. אפרים אלישע

        מולי שלום נרשמתי לקורס שלך עם רקע יותר של הימורים (בליי ידע ושמועות)ומאוד התרשמתי מהמקצועיות ואופן הביטוי שלך פחדן אף פעם לא הייתי אני זקוק לידע שלך ומאוד מקווה לשיתוף פעולה וכיוון לעתיד טוב יותר
        תודה מולי היקר מאפרים

  43. יהושע

    מולי, תפסת אותי, יש לך את זה, כל הכבוד!

  44. עידן

    שלום
    1.אם אני מבין נכון מתוך הרשימה שפרסמת בטובך של שנת 2018 כחברות מבצר יש כמה שגרזנו 40אחוז מטה.
    אותם לקנות כעת בכל הכח?
    Ingn
    Bstc
    2.לא רוצה לפגוע בפרנסתך אך עדיין לא הבנתי למה לא לקנות etf עם חברות מבצר ובזה לסיים ..?

    1. מולי רובינזון

      היי עידן,
      1. במגע מידאס אנו לומדים כיצד לזהות חברות מבצר ואיך לדעת שהן בהנחה.
      חברה שהמניה שלה ירדה 40 אחוזים ומטה ממש לא אומר שהיא בהנחה.
      .
      2. אין etf כזה… קרן נאמנות או ETF בחו"ל, מחזיקים עשרות מניות שונות ומשונות (גם כאלה של השקעות ערך)
      כלומר יש בחירה סטטיסטית ואין בחירה של הבנה של החברות כפי שכל איש עסקים מצליח מכיר את החברות שלו.
      במגע מידאס אנו לומדים איך ליצור את ה- etf הפרטי שלנו.
      .
      בהצלחה,
      מולי

  45. יפה

    תודה רבה על התוכן נשמע מקצועי ביותר.

    1. מולי רובינזון

      היי יפה,
      שמח שאהבת.
      .
      צפי בכל הסדרה, בטוח שתמצאי בפרקים הבאים ערך רב.
      .
      בהצלחה!

  46. אברהם

    יש לי תיק השקעות גדול בשוק ההון האמריקאי כבר הרבה שנים ואני מורווח, אבל אני רוצה לעשות סדר בתיק ,למקסם רווחים מצד אחד ולהתפטר מחברות מסוכנות מצד שני.

    1. מולי רובינזון

      היי אברהם,
      .
      בין דבריך אני מוצא חוכמה רבה.
      ראשית יש לך תיק כבר הרבה שנים, כלומר אתה לא מחליף מניות כמו גרביים.
      בזכות זה אתה ברווח שלא כמו רוב המשקיעים הפרטיים שמדשדשים או מופסדים.
      .
      כעת תאר לך מה תוכל להשיג שעם ראיית הטווח הארוך שלך גם תוכל לדעת אלו חברות בתיק שלך טובות וכדאי לך להמשיך איתן ולמקסם רווחים ואלו מסוכנות ועלולות לפגוע לך בתשואה בהמשך.
      .
      צפה בסרטון השני בסדרה ותראה כיצד תוכל לנתח חברה ולהבין האם היא מבצר או לא…
      .
      המון הצלחה!

  47. מאיר

    היי מולי
    צפיתי בכל החומרים שהעלת ויש לי רק שאלה אחת, עם אחוזי ההצלחה שאתה מדבר עליהם, למה אתה לא מקים בית השקעות משלך והופך כניראה לבית ההשקעות הטוב ביותר בעולם?.
    אתה מדבר על פגיעה של 4 מתוך 5, לא חושב שיש בית השקעות שיכול להתחרות באחוזים הצלחה כאלה.

    1. מולי רובינזון

      היי מאיר תודה על תגובתך החשובה,
      .
      דרך ההשקעות שלי אינה מתאימה באופן קלאסי לבית השקעות
      אלא יותר למשקיעים פרטיים או קרן פרטית (מה שנקרא קרן גידור).
      .
      מסיבה זאת באפט מעולם לא חשב להקים בית השקעות אלא ניהל את ההשקעות
      שלו דרך שותפות השקעה או חברת השקעות (לא בית השקעות).
      .
      המטרה היא אכן בהמשך להקים קרן כזאת ופשוט לנהל ללקוחות את הכסף בה,
      אך השלב הראשון הוא שהציבור יכיר את דרך ההשקעות הזאת.
      (ישנם עלויות גבוהות לניהול קרן כזאת וצורך ברף מינימלי של השקעות כדי שגוף כזה יהיה רווחי,
      עד אז אין סיבה לא להפיץ את המידע הזה הלאה).
      .
      לגבי בית השקעות,
      בשיטת מגע מידאס אנו מאתרים 5-10 מניות מבצר (יהלומים) שנמכרות בהנחה
      במעגל הכישורים שלנו – בהן אנו רוצים להיות בעלים.
      אנו לא קונים ומוכרים כל היום מניות.
      .
      בית השקעות קונה ומוכר מניות (ובכלל ניירות ערך) פעמים רבות מכיוון
      שהוא צריך להראות פעילות ללקוח שמשלם דמי ניהול (לקוחות מתרעמים כאשר התיק שלהם סטטי
      מתוך מחשבה שאם הם משלמים מנהל ההשקעות צריך לעבוד ולבצע פעולות – שזאת עבודתו בעיניהם).
      .
      הדבר יוצר ניהול לא מקצועי.
      .
      בנוסף, בית השקעות לא יכול להרשות לעצמו להתרחק יותר מדי ממד הייחוס גם אם הוא מאוד מאמין
      בדרך שלו, בגלל שבוחנים אותו לפי המדד (כמה עשה יותר או פחות), הדבר יוצר קיבוע מחשבתי ומונע
      השקעות שיכולות להיות הרבה יותר רווחיות ונכונות.
      .
      בכל מקרה, אמרתי במספר מקומות בעבר שתשואה גבוהה מאוד בשוק ההון היא 15% בממוצע בשנה
      וזהו היעד שאני באופן אישי מנסה להשיג (באפט השיג כ-20% לאורך כמה עשורים – בממוצע שנתי).

  48. יובל

    הי מולי,
    ראיתי את הסרטון הראשון, אני משקיע כבר יותר מ-10 שנים בשוק ההון ללא שום תוצאות ואפילו הפוך.
    עברתי שני קורסים של שוק ההון ורק כעת אני מתחיל להבין עד כמה הייתי פתי וסתום.
    השיטה שלך היא הפשוטה ביותר אם רק מבינים אותה.
    אני מעוניין להמשיך איתך, כי אני לא מוותר.

    1. מולי רובינזון

      היי יובל,
      קודם כל, כל הכבוד על כך שאתה לא מוותר וחותר להשיג את התוצאות שאתה יודע שאפשר להשיג בשוק ההון.
      .
      אל תחמיר עם עצמך כל כך. הדרך שעברת הובילה אותך למקום שאתה נמצא בו היום אך גם לעתיד שאתה יכול להשיג. בראייה לאחור אני בטוח שתראה שזה היה שווה את זה.
      .
      לרו ב המשקיעים יש שכר לימוד שהם נאלצים לשלם עד שהם מגיעים לדרך נכונה שעובדת.
      .
      השאר פרטים בטופס בעמוד זה (מעל התגובות) ויועץ לימודי יחזור אליך לברור התאמה לאחת תכניות ההמשך שלנו.
      .
      המון הצלחה!!

  49. טל סלע

    היי מולי
    שמחתי לשמוע את שני הפרקים הראשונים.נשמע הגיוני ומענין.מחכה להמשך.

    1. מולי רובינזון

      היי טל,
      תודה על הפידבק.
      המון הצלחה!

  50. יעקב

    היי מולי.תודה על הסירטונים ברורים מאד.
    האם אני יכול לקבל דוגמה אחת לחברת מבצר אחת ולראות איך כל הנתונים ואבני היסוד מתיישבים
    תודה.
    אם תוכל לענות לי במייל
    יעקב

    1. מולי רובינזון

      היי יעקב,
      .
      צפה בפרק 2 בסדרת ההשקעות.
      תוכל לראות בו דוגמא של חברת מבצר. אם צפית כבר גם בפרק 3,
      צפה שוב בפרק 2 ותראה שבדוגמא קיימים כל אבני היסוד להשקעה מנצחת.
      .
      בהצלחה!

  51. אהרן ד.

    היי מולי
    הסרטונים ששלחת לי מצוינים,
    רציתי לשאול לגבי הנוסחה שהבאת מה היא מבטאת בשפה
    פשוטה.

    1. מולי רובינזון

      היי אהרון,
      .
      שמח לשמוע שהפקת ערך מסדרת הסרטונים.
      .
      הנוסחה למעשה 'מגלה' לנו כמה כל חברה שווה באמת,
      לא לפי הקריזות של 'מר השוק', אלא כמה היא שווה מבחינת הערך שלה.
      .
      בטווח הארוך שוק ההון הוא מאזניים ומשלם על חברות את הערך שלהן,
      כך שאנו, המשקיעים הפרטיים, יכולים לנצל את הטירוף שלו ולקנות חברות
      מצוינות במחיר הנחה כשהוא משתגע.
      .
      תוכל לחשוב על זה ככה,
      כשאתה נכנס לסופר ורואה שמוכרים לך קרטון חלב ב-2 ש"ח
      אתה מבין שיש פה מבצע טוב על המוצר, בגלל שאתה יודע שקרטון
      חלב צריך לעלות באזור ה- 6 שקלים.
      .
      הבעיה בהשקעות שרוב המשקיעים לא יודעים כמה גוגל, פייסבוק או כל חברה
      אחרת צריכה לעלות… במקרה כזה כל מחיר לוקח והטעות של לקנות ביוקר
      ולקנות בזול חוזרת על עצמה יותר מדי פעמים וגורמת להפסדים.
      .
      בעזרת הנוסחה אתה יכול לדעת כמה כל חברה שווה
      וככה לקנות בזול ולמכור לשוק חזרה במחיר המחירון – אתה לא מבין כמה רווח אתה
      יכול לעשות ביישום נכון של אסטרטגיית ההשקעות הזאת…
      .
      בעזרת באפט בנה את ההון העצום שלו.
      .
      המון הצלחה!
      מולי.

  52. עדנה חיים

    תבורך על כל הידע הזה בחינם. לא ציפיתי לכל כך הרבה ערך. ממליצה לכולם לקרוא גם את השאלות ותשובות פה בתגובות אני חושבת שיש בהן עוד מידע רב נפלא. רוב תודות עדנה

    1. מולי רובינזון

      היי עדנה,
      .
      תודה רבה על תגובתך והמילים החמות!
      שמח שאת מפיקה ערך מהתוכן.
      .
      המון הצלחה!
      מולי

  53. ט

    זה סרטון חדש הדבר הזה

    1. מולי רובינזון

      היי "ט",
      .
      איך באפט אמר:
      "אלו היו יסודות ההשקעה ב- 100 השנים האחרונות ויהיו גם ב- 1000 השנים הבאות".
      .
      המון הצלחה,
      מולי

  54. רפי

    זה עדיין הימור

    1. מולי רובינזון

      היי רפי,
      .
      השקעות הן הימור כשאין לך מושג מה אתה עושה…
      .
      לחצות כביש זה הימור אם אתה לא מסתכל ימינה ושמאלה.
      .
      ללכת לאוניברסיטה זה הימור, אם אתה ניגש ללמוד מקצוע שאתה לא אוהב ושאין בו פרנסה.
      .
      להתחתן עם בחורה זה הימור, אם אין אהבה ועולם הערכים שלכם שונה לגמרי…
      .
      ולקנות מניה זה הימור, אם אתה לא מכיר את המספרים החשובים ואת תחום הפעילות שלה…
      .
      השקעות מפסיקות להיות הימור (כמו תחומים רבים בחיים) כאשר השכל שלנו נכנס לתמונה עם שיטה והבנה.
      .
      המון הצלחה!
      מולי

  55. דוד

    ערב טוב, אם נניח אני קונה מניות בכל הכסף של ההשקעות מדוע יש צורך בשעה וחצי בשבוע של עבודה, הרי מדובר בהשקעה לטווח ארוך ולפעמים נחזיק במניות חודשים ארוכים, תודה

    1. מולי רובינזון

      היי דוד,
      תודה על התגובה.
      .
      אכן בשלב החזקת החברות בפועל (שזה רוב הזמן) אין צורך בזמן רב כדי לנהל את ההשקעות שלך. אבל כן חשוב לא לאבד קשר עם הצוללת.
      .
      כלומר, לקרוא את הדוחות הרבעוניים שיוצאים פעם ב- 3 חודשים (כמובן שבמגע מידאס אנו לומדים לעשות את זה בקלות וביעילות).
      כדאי גם לקרוא פעם בשבוע כתבה *רלוונטית* על המניה שלך, כדי להתעדכן ולשמוע דעות על הפעילות שלה.
      .
      מסכים איתך ששעה וחצי זאת אולי הגזמה (כנראה ששעה אחת תהיה מספיקה), אך הנקודה המרכזית היא להמשיך לעקוב אחרי החברה ולא להזניח את תיק ההשקעות שלך.
      .
      המון הצלחה!
      מולי

  56. hodaya

    היי מולי
    ראיתי שאמרת פה בתגובות שאפשר להתחיל להשקיע מסכום של 10000 שקל
    והשאלה שלי היא אפילו אם התיק שלי יהיה 10000 דולר ואני יעשה 20 אחוז בשנה יקח לי מאות שנים בשביל לשפר את המצב הכלכלי שלי משמעותית …
    ועוד שאלה ..מה קורה אם קניתי מניות של חברת מבצר והיא ממשיכה לרדת בצורה אגרסיבית …האם יש מקום שפשוט מוותרים ויוצאים בהפסד ..או שנישארים במנייה ולא משנה אפילו שהיא תרד 90 אחוז …..תודה

    1. מולי רובינזון

      היי הודיה,
      תודה על שאלותיך. שאלות יפות ומלמדות.
      .
      1. "הכח החזק בעולם הוא ריבית דריבית", מייחסים את המשפט הזה לאלברט איינשטיין. אבל בואי נבין יחד מה הוא אומר בפועל.
      בכל זאת, איינשטיין גילה את תורת היחסות – הכוחות שכוכבי לכת משפיעים אחד על השני. אין ספק שמדובר בכוח אדיר, ובכל זאת איינשטיין קרא דווקא לריבית דריבית הכוח החזק בעולם?!
      .
      קצת לא מובן…
      .
      תראי למה:
      אם את עושה 20% בשנה אז תוך כ- 3.5 שנים את מכפילה את הכסף.
      כלומר תוך 3.5 שנים 10,000 הדולר שלך הפכו ל- 20,000.
      .
      בואי נזוז עוד 3.5 שנים (חלפו 7 שנים מההתחלה), וכבר יש לך 40,000$.
      .
      בואי נזוז עוד 3.5 שנים (חלפו 10.5 שנים מההתחלה), וכבר יש לך 80,000$.
      .
      בואי נזוז עוד 3.5 שנים (חלפו 14 שנים מההתחלה), וכבר יש לך 160,000$.
      .
      בואי נזוז עוד 3.5 שנים (חלפו 13.5 שנים מההתחלה), וכבר יש לך 320,000$.
      .
      בואי נזוז עוד 3.5 שנים (חלפו 17 שנים מההתחלה), וכבר יש לך 640,000$.
      .
      בואי נזוז עוד 3.5 שנים (חלפו 20.5 שנים מההתחלה), וכבר יש לך 1,280,000$.
      .
      בואי נזוז עוד 3.5 שנים (חלפו 24 שנים מההתחלה), וכבר יש לך 2,560,000$.
      .
      הייתי ממשיך בשמחה מאות שנים כפי שציינת אבל אני חושב שבמהלך הדרך כבר הבנת שאת יכולה לפרוש באושר ושמחה.
      .
      תוך פחות מ- 25 שנים 10,000 הדולרים שלך הפכו ליותר מ- 2,500,000 דולר (2.5 מיליון דולר).
      .
      "הכוח החזק הבעולם…"
      .
      גאון איינשטיין הזה.
      .
      .
      2. חברות מבצר אנחנו קונים רק בהנחה ולכן את תקני אותן אחרי ירידות לא מוצדקות שהיו בהן (במגע מידאס אנו נוגעים בנושא הזה לעומק), בדר"כ הירידות האגרסיביות שתיארת יהיו לפני שתכנסי למניה… את הולכת לקנות מאלו שאין להם מושג מה הם עושים, אלה שמוכרים מתוך פאניקה והיסטריה ולא מתוך שיקול דעת ונתונים.
      .
      המון הצלחה!
      מולי

  57. מוטי

    היי מולי..אני מבין שתקיים ביום ראשון 18.8 שידור חי בו תחשוף כיצד אתה בודק וקונה חברת מבצר..ראיתי את שלושת הסרטוניםואני מאוד מעוניין לראות את השידור החי..אך לצערי נבצר ממני ..שאלתי האם תעלה את השידור לצפייה לאחר מכן???..תודה מראש מוטי.

    1. מולי רובינזון

      היי מוטי,
      .
      כרגע לא מתוכננת הקלטה לשידור הזה.
      כדאי מאוד לעשות מה שניתן כדי להשתתף – עומד להיות בו תוכן מתקדם ובעל ערך.
      שים לב שאתה יכול להתחבר ולצפות גם מהסלולרי שלך מכל מקום.
      .
      מקווה לראותך,
      מולי

  58. ענבר רן

    היי מולי
    אני לא מצליח להיכנס לסרטונים לסרטון מס' 1 הצלחתי אבל לסרטון מס' 2 אני כבר לא מצליח
    ע'פ ההנחיות שלך אתה כותב ללחוץ על play איפה נמצא ה- play הזה
    תודה

    1. מולי רובינזון

      היי רן,
      בתחתית כל ריבוע של סרטון יש בר, שבצידו השמאלי יש כפתור בצורת משולש.
      לחץ עליו והסרטון יתחיל לנגן.
      .
      אם אינך מסתדר תוכל לשלוח הודעה בפרטי ל- 054-5725056
      וינחו אותך כיצד לצפות (בגדול כמו שהפעלת את הסרטון הראשון צריך להפעיל את השני,
      ייתכן והייתה תקלה טכנית נקודתית רגעית בזמן שניסית לצפות בסרטון השני, נסה שוב ועדכן אותנו).
      .
      המון הצלחה!
      מולי

  59. אוריאל

    היי מולי,

    תודה רבה על שיתוף הידע והסרטים המלמדים.
    מאוד קשה לחזות צמיחה לעשר שנים וגם מכפיל רווח זה דבר שמשתנה וקשה ללמוד מהעבר.
    שני הנתונים הללו קריטיים לחישוב נכון…
    אתה כותב שצריך להעריך אותם כמו אומן וכמו מדען.
    מה זה אומר בסופו של יום ?

    1. מולי רובינזון

      היי אוריאל,
      אני שמח שאתה מפיק ערך מסדרת ההשקעות.
      .
      אכן כדי להעריך חברה צריך להיות לה יסודות חזקים בהווה ובעבר,
      אחרת זוהי הערכה חסרת ביסוס – כלומר הימור.
      .
      לכן אנו לא מחשבים מחיר מחירון לכל חברה אלא רק לחברת מבצר.
      .
      תראה בסרטון השני את התיאור שלי לזה כמו כדור שנבעט לשער בעוצמה,
      אתה רואה את הנתיב שלו…
      איך בדיוק?
      אתה רואה מאיפה הוא בא ולאן הוא הולך…
      אם הייתי מצלם לך רק את הכדור באוויר לא היה לך מושג לאיפה הוא הולך, אבל שאתה רואה את התמונה המלאה – את הנתיב, מה הוא עשה בעבר, אתה יכול להעריך בביטחון איפה הוא ינחת.
      .
      אותו הדבר עם חברת מבצר. היא מבצר בגלל דברים שהיא עשתה וכנראה תמשיך לעשות בעתיד, בדיוק כמו הכדור. יש לה כבר תנופה, ההנהלה שלה יודעת מה היא עושה, יש לה לקוחות מסורים שקונים שוב ושוב…
      .
      היא בדרך ליעד. אתה רק צריך לזהות את זה ולהצטרף אליה.
      .
      לגבי איך מעריכים את הנתונים הללו בצורה נכונה כדי לקבל תוצאה אמתית בנוסחה לא יהיה מקצועי (ואף קשה עד בלתי אפשרי) להסביר את זה בכמה משפטים בתוך תגובה, אבל אנו לומדים לעשות את זה במגע מידאס בצורה מושלמת.
      .
      המון הצלחה!
      מולי

  60. ניר

    אמזון תעלה תתרסק

    1. מולי רובינזון

      היי ניר,
      התגובה שלך לא הכי ברורה.
      בכל מקרה נראה שהשאלה אינה נכונה.
      .
      השאלה שאתה צריך לשאול את עצמך בתור משקיע פרטי
      היא לא אם אמזון תעלה או תתרסק…
      .
      זה עולם ההימורים והניחושים.
      .
      מה שאתה צריך לשאול את עצמך האם אמזון היא חברת מבצר?
      והאם במחיר הנוכחי שלה היא בהנחה?
      .
      כשיהיו לך תשובות על שתי השאלות האלה לגבי כל חברה,
      התוצאות של ההשקעות שלך ישתפרו פלאים.
      .
      המון הצלחה!
      מולי

  61. Oren

    מולי אהלן,
    כמו שאתה יודע מאוד מתרשם מהשיטה והמקצועיות שלך.
    שאלה:
    עקרונית כל רגע המניה שאתה מחזיק יכולה לפי שיטת השווי הפנימי להיות יקרה או זולה( בהנחה).
    מדוע כשמניה (של חברת מבצר טובה ככל שתהיה) מגיעה לשיא מסויים (והיא כבר לגמרי לא בהנחה) אתה לא מממש? או שאתה מממש חלקית בגבהים?

    1. מולי רובינזון

      היי אורן,
      תודה על הפידבק החם.
      .
      לפעמים אני מממש, לפעמים חלקית ולפעמים בכלל לא.
      .
      כל סיטואציה והמורכבות שלה, זה חומר למתקדמים שאעביר לבוגרים של 'מגע מידאס' בקרוב.
      .
      אוכל להרחיב כעת בנושא שאם חברה מגדילה את הרווח למניה שלה יש מקום לבחון שוב את המחיר המחירון שלה – הוא כמובן זז בהתאם לרווח למניה מכיוון שהשווי של כל חברה ומניה בסוף נגזר מהרווח שהיא תביא לבעלי המניות שלה.
      .
      "פרה לפי החלב, תרנגולת לפי הביצים ומניות למען ה' לפי הרווחים"
      .
      אם הרווח למניה עלה אך המחיר בשוק עלה הרבה יותר, כנראה המניה מתקרבת למחיר המחירון וסגרה את ההנחה – זמן לפעול.
      .
      אם הרווח למניה לא השתנה ובכל זאת מחיר החברה קפץ, גם פה כנראה מחיר המניה מתקרב למחיר המחירון והשוק סגר את ההנחה – שוב זמן לפעול.
      .
      ישנם עוד מצבי ביניים ומצבים הפוכים שאנו לומדים להתמודד איתם.
      .
      אך השלב הראשון הוא קודם כל להבין את הנוסחה, איך משתמשים בה ואיך קונים בעזרתה חברות מבצר בהנחה…
      .
      המון הצלחה!
      מולי

  62. אור

    סרטונים מאוד יפים אבל לא הבנתי איך מחשבים את ההנחה של החברות

    1. מולי רובינזון

      היי אור,
      תודה על הפידבק, מקווה שאתה מפיק מהם ערך.
      .
      את ההנחה של החברות גוזרים מתוך חישוב מחיר המחירון,
      בדיוק כמו בקניית רכב. יש מחיר מחירון אך אנחנו שואפים לקנות
      אותו מתחת למחיר המחירון.
      .
      ברכבים יש כמה אסטרטגיות לזה הן ביד ראשונה (רכב מליסינג קילומטר 0)
      והן ביד שנייה (למצוא מציאות ביד 2, אומרים שאין אבל אל תאמין להם).
      .
      אבל קודם צריך לדעת מהו בכלל מחיר המחירון…
      .
      בשוק ההון אנו מוצאים את מחיר המחירון בעזרת נוסחת הפלדה.
      הזכרתי אותה בסרטון השני ואפילו שמתי את הנוסחה שלה.
      .
      בתכנית הליווי 'מגע מידאס' אנו נוגעים בה לעומק ולומדים להשתמש בה
      (אנו גם מגלים מהן הסכנות בשימוש בה ואיך להמנע מהן – "עם כוח גדול מגיעה אחריות גדולה").
      .
      המון הצלחה!
      מולי.
      .
      .
      נ.ב אולי בשידור החי של סוף החודש (לא זה בראשון הקרוב 18/8, אלא בזה שיערך כנראה ב- 29/8, אגע בנוסחה קצת יותר)

  63. יהודה

    מה קורה אם יש לך מניות מבצר אבל הן לא מגיעות למחיר ההנחה מחושבת.
    לקחת לדוגמא את פייסבוק ללא המשבר שעברה לא היתה מגיעה למחיר הנחה רק אולי במשבר עולמי
    אז צריכים לחקות למשברים שיכול לקחת שנים./
    אני רואה בסירטון 2 על מניה שהיה רווח של גדול אבל לפי הגרף זה חל בחודש האחרון כך שאם קניתי
    את המניה בתחילת השנה כי היא מנית מבצר ,אני סביב 0 רווח צריך לחקות שנה שלמה לרווח
    זה נראה הגיוני לחקות עם השקעה שנה שלמה במניה ללא תנודת כמעט מבחינת רווח\הפסד?

    1. מולי רובינזון

      היי יהודה,
      תודה על תגובתך.
      .
      בכל זמן נתון יש חברות מבצר שנמכרות בהנחה ואותן נאתר בעזרת הסורק המיוחד ונרכוש.
      .
      האמת נראה שאנו עומדים ללכת לתקופה נפלאה למשקיעים בשיטת מגע מידאס,
      בגלל מלחמת הסחר יש מספר חברות נהדרות שהמחיר שלהן נמצא בלחץ למרות
      שהעסקים שלהן טובים…
      .
      אם המצב התנודתי בבורסה ימשיך עוד ועוד חברות יכנסו לטווח הקנייה שלנו.
      אתה יודע מה זה מזל?
      מוכנות שפוגשת הזדמנות…
      .
      כשתהיה מוכן אתה תראה שפתאום יהלומים (הזדמנויות) מתחילים ליפול עליך מהשמיים : )
      .
      בנוסף,
      כמובן שאם נמצא חברת מבצר שעדיין לא בהנחה מספיק גדולה אנו נכניס אותה לרשימת מעקב
      וכשמר שוק ייתן לנו אותה בהנחה (בעתיד) אנו נרכוש אותה.
      נחכה לה מעבר לפינה…
      .
      אני מכין בימים אלו קובץ מעקב מיוחד עם תזכורות, כך שלא תצטרך לבדוק את שערי המניות בקובץ המעקב. כל שצריך זה לפתוח אותו פעם בכמה ימים ואם חברת מבצר כלשהו נכנסה להנחה מספקת הוא יתריע בפניך בלי שתצטרך לבדוק את השערים שלה בשוטף – משקיע אמיתי לא רודף אחרי הכסף. הוא בא אליך…
      .
      לגבי החלק השני של שאלתך,
      כדי לעשות כסף בשוק ההון כמשקיע פרטי אתה חייב להיות משקיע ולא סוחר.
      להיות סוחר היום בעידן הרובוטים והאלגוריתמים המתוחכמים זהו לא צעד נבון
      (לא סתם מעל 90% מהם מפסידים כסף… העולם השתנה).
      .
      כדי להיות משקיע לא צריך לעניין אותך בכלל שער המניה לאחר הקנייה,
      מה שצריך לעניין אותך זה שהחברה שלך תעשה יותר כסף.
      אם היא תעשה יותר כסף בהמשך שער המניה שלה יתיישר ויעלה.
      .
      עדיף להתעסק בעיקר שיש לך מה לעשות לגביו,
      מאשר הטפל שכלל לא בשליטתך…
      .
      וכן, זה מאוד הגיוני שייקח למר שוק שנה להבין שהוא טעה בתמחור חברה
      ואז להטיס אותה לשמיים בעשרות אחוזים. עשרות אחוזי תשואה בשנה זוהי
      תוצאה נהדרת בכל השקעה.
      .
      המון הצלחה,
      מולי!

  64. יהונתן

    היי מולי
    רציתי לשאול דרך איזה פלטפורמה היית ממליץ להשקיע באותן מניות של חברות מבצר?
    האם יש אפלקציה או אתר ספציפי ?
    וראיתי שחלק כתבו שפירסמת שמות של חברות מבצר מומלצות ולא מצאתי זאת אז אשמח להכוונה
    תודה רבה

    1. מולי רובינזון

      היי יהונתן,
      תודה על התגובה.

      בגדול כדאי להשקיע רק דרך מקומות שהרשות לניירות ערך מפקחת עליהן.
      חבל להגיע למקרה שורט טרייד וכו' (אם לא מוכר לך, עשה גוגל וקרא את התוצאות שתקבל בשנת 2018).
      .
      לגבי רשימת החברות,
      תוכל למצוא אותה מתחת לסרטון 2.
      (שים לב לסייגים)
      .
      המון הצלחה!
      מולי

  65. משה

    מולי תודה על כל הידע שאתה מעניק לנו
    אני מצפה לעשות איתך ביחד סדר בתיק ההשקעות שלי

    1. מולי רובינזון

      היי משה,
      תודה על המילים החמות.
      .
      נעשה זאת יחד בקרוב…

  66. מרדכי שטרן

    שלום מולי,
    וורן באפט טוען בשנים האחרונות שהוא ממליץ לקנות מדדים. ושלאורך זמן זה מצדיק את עצמו. האם הוא טועה? או שבגלל הגודל של הסכומים שהוא משקיע קשה לו להשיג תשואות יותר גבוהות מהמדדים?
    תודה מראש , מוטי

    1. מולי רובינזון

      היי מוטי,
      תודה לך על התגובה.
      .
      נקודה חשובה העלית,
      אתייחס אליה משני כיוונים.
      .
      ראשית, אם באפט היה בפועל בכספו רק רוכש מדדים, אף אחד היום לא היה מצטט אותו כזה שאמר את המשפט הזה – כי לא היינו יודע מי זה וורן באפט והוא לא היה משיג את ההישגים שלו בהשקעות.
      .
      אני מעדיף לבחון מעשים ופעולות שהביאו תוצאות.
      .
      נקודה שנייה.
      אכן במבט ראשון לא ברור מדוע באפט ששנים הטיף ודיבר בשבח בחירת מניות כמו חברות פתאום שינה את דבריו וממליץ לרכוש מדדים.
      .
      כדי להבין את זה צריך לבחון את הדברים שבאפט אומר.
      ראשית הוא מציין את דמי הניהול – הרוצח השקט שהתייחסנו אליו בסרטון מספר 1.
      "הרוצח" פוגע בתשואה מאוד ולכן באפט ממליץ לצמצם אותו עד כמה שניתן.
      .
      בנוסף, באפט רואה את השיווק המאסיבי של קרנות הגידור נגדן הוא יוצא בשנים האחרונות, על כך שדמי הניהול שלהן גבוהים והחזר התשואה בממוצע לא עובר את המדדים. לכן הוא אומר שלאדם הממוצע שאין כוח להתעסק בהשקעות טוב יעשה אם לא יחפש מנהל גאון שיכה את השוק עבורו ופשוט יתמקד במדד.
      .
      אך אם אתה רוצה ללמוד לעשות יותר תשואה ויש לך מוטיבציה וטיפה הגיון בריא,
      אתה תוכל ללכת בדרך שבאפט הלך בה בעצמו והטיף לה כל השנים, כדי להשיג
      תוצאות יוצאות דופן בהשקעות הפרטיות שלך.
      .
      אם אין לך כוח ללמוד וליישם את הדרך של באפט – הדרך שהפכה אותו להיות באפט,
      אכן עדיף לך פשוט לרכוש מדד…
      (בהנחה ואתה לא מכיר מנהל /יועץ השקעות שימליץ לך מה לקנות או למכור בדרך שלו)
      .
      ובלי קשר, אכן בניהול סכומי כסף גדולים הרבה יותר קשה להשיג תשואה עודפת
      ועדיין שים לב שבאפט לא קונה בכסף של ברקשייר מדדים.
      .
      המון הצלחה!
      מולי

  67. יוסי

    מולי שלום.
    ראשית תודה על תשובתך המפורטת.
    קראתי בעניין את דברייך והבנתי שאתה לא נותן פקודת מכירה אוטומטית למניה אם היא תרד מתחת לסף מסיום.
    כי אתה סומך על בחירתך שהחברה היא "חברת מבצר בהנחה".
    כך שבמידה וטעינו וקנינו מניה והיא המשיכה לרדת "והמניה נכנסה לדיכאון יותר גדול" (וזאת נגלה רק לאחר מספר חודשים) אז ההפסד יהיה גדול. ובגלל שההשקעה היא לטווח ארוך נצטרך להמשיך להחזיק במניה ולקוות שהיא תחזור לעלות.
    האם הבנתי נכון שבאסטרטגיה שלך לא מגבילים הפסד ?

    1. מולי רובינזון

      היי יוסי,
      תודה על תגובתך.
      .
      באסטרטגיה שלי אנו משקיעים לא סוחרים,
      בהשקעה בעסק אין מקום לקבוע יציאה בגלל הדיכאון של "מר שוק" אלא רק בגלל שהלקוחות לא קונים יותר ולכן הנתונים העסקיים נהיו רעים.
      .
      אתן דוגמא:
      נניח ויש לדוד שלך מכולת שכונתית.
      .
      נקרא לו דוד חיים…
      .
      כולם אוהבים את דוד חיים והולך לו ממש טוב במכולת, דרך אגב אין בשכונה שלו עוד מכולות או סופר ואין היתרי בנייה לסופרים כאלה באזור בעתיד הנראה לעין. דוד חיים גם חזק בעירייה ולא יהיו התרים כאלה בקרוב…
      .
      ואז אחד הלקוחות התחיל לכעוס שדוד חיים לא מוכן למכור בהקפה, הוא משכנע גם את תקווה מהרצל 12 שזה לא בסדר, היא אומרת למשה מדירה 25 והוא מביא גם את הבן שלו בן ה- 13.
      .
      כולם מתארגנים להפגנה מחוץ למכולת של דוד חיים.
      .
      "זה לא יתכן שהוא לא מוכר בהקפה כשהוא המכולת היחידה בשכונה…"
      .
      אם למכולת של דוד חיים הייתה מניה ושערה היה 100$ בתחילת הסיפור,
      כעת עם ההפגנה שערה ירד ל- 95$.
      .
      …המחאה לא נרגעת.
      .
      זה כבר יום חמישי שיש הפגנה מחוץ למכולת.
      .
      שער המכולת ירד כבר ל-80.
      .
      מיותר לציין שרוב הקונים מסתכלים על המפגינים כמשוגעים. לכו לעבוד הם חושבים. מה אתם בכלל צריכים הקפה. אבל הם הרוב הדומם שממשיך לקנות בחנות וגם לא ימכרו את המניות שיש להם במכולת…
      .
      לא נעים השער ירד, אבל בחייאת זה גם לא ממש הגיוני.
      .
      אבל ההפגנה לא נרגעת ומצטרפים אליה עוד אנשים.
      זוכר את משה מדירה 25?
      הוא מורה בתיכון והתלמידים המשועממים שלו באים משכונות אחרות להפגין כי משה מגיש לבגרות באנגלית ומי לא רוצה לעזור "לבוס הגדול" שיזכור לו טובה בהמשך…
      .
      כך חודש של הפגנה ושער המכולת נמצא במחוזות רעים,
      למעשה הגרוע ביותר בעשור האחרון.
      .
      השער כעת זהה לשער של המכולת בזמן שדוד חיים עדיין לא מכר שם מוצרי בשר טרי,
      לא מכר מוצרי מאפיה ובקושי היה לו שני מקררים (היום יש במכולת למעלה מ- 20).
      .
      אבל אם אין מכירה בהקפה… יש הפגנה!
      .
      יש לציין שהפדיון כלל לא נפגע,
      הרווחים חזקים מתמיד,
      הסחורה מגיעה וכל זורם מבחינה עסקית.
      .
      עכשיו תגיד לי אתה יוסי,
      האם יש מקום לעשות סטופלוס במקרה המכולת?
      .
      השער כבר ב- 50.
      .
      שים לב:
      במגע מידאס (האסטרטגיה בה אני משקיע) כנראה המניה של המכולת הייתה יקרה מדי ב-100 כשהכל היה ורוד ושמח, אבל באזור ה-65 אני מניח שהיא נהייתה מעניינת והייתי נכנס אליה החל משער זה ומטה.
      אז קניתי ב-65 ועכשיו היא ב-50.
      .
      המכירות תקינות והרווחים מצוינים.
      .
      האם יש מקום לסטופלוס?
      .
      שער המכולת יכול להגיע גם ל-0… לא?
      .
      זה מה שצועקים המשוגעים בהפגנה.
      .
      האם יש מקום לסטופלוס…?
      מחכה לתשובתך
      מולי.
      .
      .
      .
      .
      נ.ב
      זה סוג החברות שאני קונה.
      בסרטון 2 נתתי 3 מצבים שמר שוק יתן לנו חברות מבצר בהנחה.
      מה שתיארתי בסיפור המכולת זה המקרה השלישי.
      אם זה נשמע כמו סיפור ילדים… ומה הקשר למציאות?!
      .
      זה מה שקרה בדצמבר 18 בפייסבוק.
      רק צריך להחליף את המכולת ברשת החברתית הגדולה בעולם,
      את ההפגנה בתקשורת,
      ואת סיפור ההקפה בזה שפייסבוק שינתה את האלגוריתם 3 חודשים קודם ודפקה את העיתונים וכלי התקשורת הגדולים בעולם.
      .
      בדצמבר 18 שערה של פייסבוק היה 125$,
      כשנרגעו ההפגנות ביוני 2019 שערה עמד על 205 דולר למניה.
      אם המפגינים לא הגיוניים, אין סיבה להצטרף אליהם… נצל אותם!

      נ.ב 2
      גם במקרה ומצב החברה יורע עוד יותר, בגלל שקנינו עם שולי ביטחון גדולים
      אנו בדרך כלל נהיה מאוד מוגנים. קרה לי מקרה כזה בעבר באנדר ארמור.
      לא נפתח בתגובה פה את כל סיפור המקרה אך רכשתי אותה במחיר ביטחון של כ- 17.5 דולר למניה. ויצאתי ממנה בכ- 20 דולר למניה.
      .
      גם "כשטעיתי", עדיין יצאתי ברווח…
      בזכות נוסחת הפלדה ושולי הביטחון המפורסמים של בנג'מין גרהאם (להם באפט קרא – כלל השקעות מרכזי)

  68. יובל

    הי. רשימת חברות המבצר שרשמת היא לסוף 2018 ובנתיים השתנו דברים. תוכל לפרסם רשימה עדכנית?

    1. מולי רובינזון

      היי יובל,
      .
      אכן הרשימה נכונה לסוף שנת 2018 אך החוק אוסר להעלות רשימת נתונים עדכנית (חוק ייעוץ השקעות).
      .
      למעשה הסורק גם עובד ע"פ הדוחות השנתיים.
      יש בו במרוכז גם את כל הנתונים מהדוחות הרבעוניים אך הסריקה עצמה נעשית באופן שנתי.
      .
      במגע מידאס אנו לומדים איך בקריאת צילום הרנטגן (ההסתכלות על הנתונים) להשלים את הפער הזה בין הנתונים השנתיים לנתונים הרבעוניים בקלות ובמהירות.
      .
      המון הצלחה!
      מולי

  69. בדש אברהם

    מולי היקר!
    תודה רבה על סדרת הסרטונים.
    אהבתי מאוד, העברתי לחברים. חבל שלא מלמדים את הנכדים שלנו את החומר הזה בבתי הספר

    יישר כח והמשך בדרך הישר
    אברהם

    1. מולי רובינזון

      תודה רבה אברהם,
      מעריך מאוד את תגובתך!

  70. יוסי

    שלום מולי,
    האם ברכישת מניה מרשימת חברות מבצר יש להציב הגבלת STOPLOSS ואם כן, כמה אחוזים מתחת לערכה להציב את הגבלת ההפסד.
    מאחר וההשקעה היא לטווח ארוך צריך לאפשר למניה לרדת הרבה בתקווה שהיא תעלה חזרה לאורך זמן. ואז אנחנו מסכנים סכום גבוה אם המניה לא מתאוששת.

    1. מולי רובינזון

      היי יוסי,
      תודה על תגובתך.
      .
      סטופלוס זה מושג שבא מעולמות המסחר בשוק ההון, עולמות הניתוח הטכני… בהם אתה לא ממש מבין במה אתה משקיע ולכן אתה צריך "איזונים ובלמים" "שיגנו עליך".
      .
      להשקיע בלי להבין מה אתה עושה זה הימור.
      .
      לשים סטופלוס זה כמו ללכת לרולטה בקזינו ולהגיד אם 3 פעמים יוצא אדום כשבחרתי שחור אני עובר לבלאקג'ק.

      .
      סיפרו לנו שזה עובד: "הכל עניין של סטטיסטיקה וניהול סיכונים".
      .
      אני יכול לענות לטענה זאת בשתי דרכים.
      אחת מקצועית והשנייה חוויתית.
      .
      1. אם זה היה עובד מישהו כבר היה מתכנת את זה ואז לנו המשקיעים הפרטיים זה כבר לא היה עובד (ראה פיינל בפרק הראשון בסדרה).
      .
      2. הסעיף הזה חמור יותר בעיניי:
      במהלך שנות עבודתי בפירמת ייעוץ ההשקעות של האלפיון, ישבנו על שיבר גדול מאוד של כסף.
      לכן כל קרנות ההשקעה עלו אלינו לרגל לגייס כספים:
      קרנות גידור, קרנות חוב, קרנות פרטיות, תשתיות, P2P ועוד ועוד.
      .
      באמת שפגשנו הכל מהכל.
      אתה לא מבין איזה יצירתיות של קרנות הגיעו לגייס כסף… אבל…
      .
      מעולם לא באה קרן שמשקיעה במסחר בשוק ההון,
      מעולם לא הוזכרה אפילו המילה ניתוח טכני.
      .
      בעיניי זה דגל שחור שאין אף גוף רציני שמגייס כסף מהעשירים שמשקיע בדרך הזאת.
      אולי פשוט אלינו לא באו…
      .
      אבל באמת שבאו עשרות קרנות שונות בכל שנה,
      והמושג לא עלה.
      .
      האם ייתכן שזה תופס רק את החלשים יותר…
      המשקיעים הפרטיים שאין שומר סף לכספם?
      .
      לא יכול להגיד שטכני לא עובד בכלל,
      אבל שתי הנקודות שכתבתי הן חומר רציני למחשבה לפני שאתה פועל בדרך הזאת.
      .
      לגבי סיכון ההשקעה שלנו,
      במגע מידאס החצי השני של לקנות חברות מבצר, זה לקנות אותן בהנחה.
      אלו שולי הביטחון של וורן באפט ובנג'מין גראהם.
      כשמן כן הן – מגנות עליך מטעויות.
      .
      באפט אמר על שולי הביטחון שזה כלל השקעות מרכזי.
      כלומר – חובה.
      .
      פסיכולוגית נכון להיכנס למניית מבצר בהנחה בכמה פעימות,
      כך לאחר הכניסה הראשונה אתה עדיין מקווה שהיא תרד כדי שתוכל להספיק להיכנס גם עם הפעימות הבאות.
      .
      פסיכולוגית זה מאוד נכון.
      .
      את הפעימות הבאות אתה יכול גם לתזמן טכנית מתחת למחיר הביטחון.
      .
      המון הצלחה! (מכל הלב)
      מולי

  71. ערן ביטון

    מולי תודה רבה על הסרטונים למדתי המון.
    רציתי לדעת מאיזה סכום ניתן להשקיע בדרך שלך?

    1. מולי רובינזון

      היי ערן,
      .
      אפשר להשקיע מכל סכום שהוא, אם יש לך רק 30$ ויש חברת מבצר שנמכרת בהנחה במחיר של 30$, קנה אותה.
      .
      אין סכום נכון לעשות מעשה נכון.
      .
      אבל, כדי שתזהה כמו שצריך חברת מבצר בהנחה צריך להיות לך מספיק אכפת כדי לא להתרשל ולכן אני ממליץ להתחיל להשקיע עם סכום שיהיה מספיק משמעותי עבורך לעשות את הבדיקות כמו שצריך.
      .
      לא מדובר בהרבה בדיקות, הן פשוטות מאוד ולא דורשות זמן רב. אך הטבע האנושי נוטה לעגל פינות בדברים שלא מספיק חשובים לנו ולכן אני ממליץ שסכום ההשקעה יהיה משמעותי עבורך.
      .
      כלל אצבע הוא 10,000 ש"ח.
      .
      זה סכום שמצאתי שהוא מספיק משמעותי גם עבור אדם שיש לו רק 10K ש"ח וגם עבור משקיע עם מיליון ש"ח ומעלה.
      .
      המון הצלחה!
      מולי

  72. עידן

    היי מולי.
    רציתי לשאול…לפי הסרטונים שלך אתה סוחר רק בשוק האמריקאי…האם אתה ממליץ או חושב שאפשרי לעשות זאת גם בשוק הישראלי?
    אני מרגיש הרבה יותר בטוח ומחובר לקנות חברות שאני שומע על הפעילות שלהן בארץ כי אני לא קורא עיתונות כלכלית בארהב.

    1. מולי רובינזון

      היי עידן,
      אם הייתי מציע לך ללכת למלון שיש בו בארוחת בוקר רק 3 מנות לעומת מלון שמגישים בו בארוחת בוקר 200 מנות. באותו המחיר…
      מה היית בוחר?
      .
      אני משקיע בעיקר בשוק האמריקאי בגלל שיש שם הרבה יותר הזדמנויות והרבה יותר חברות טובות (ככל שהכלכלה יותר גדולה יהיו בה יותר חברות מבצר) אך אין ספק שניתן ליישם את השיטה גם בשוק הישראלי.
      .
      כשאתה יודע לשחות אתה יודע לשחות בכל בריכה בעולם.
      .
      לגבי ההכרות עם החברות בישראל אני רואה בזה דווקא חיסרון.
      בעולם משאבי האנוש קוראים לזה הילת המועמד.
      .
      תאר לך שאתה מגייס פקיד/ת קבלה לחברה בה אתה עובד (או שאתה בעלים בה).
      ונניח שיש לך בראש את העובד האידאלי מבחינת מראה חיצוני שאתה רוצה לאייש בו את התפקיד, ואז מגיעים 3 מתמודדים שאחד מהם נראה בדיוק כפי שחשבת.
      יש מצב גדול שתיקח בטעות דווקא אותו, למרות שה-2 האחרים הרבה יותר מתאימים מבחינת תכונות אופי וכישורים.
      .
      הילת המועמד.
      .
      זה קורה גם בבורסה.
      בגלל שאתה מכיר חברה מסוימת, את המוצרים שלה ואת הפרסומות. אתה עלול להיות מוטה לרכוש את המניה שלה ולעגל פינות בתכונות האופי שלה והכישורים (הנתונים העסקיים שאתה צריך לדרוש מחברה שאתה עומד לקנות).
      .
      להכיר חברה בדרך הנכונה מתחיל ממעגל הכישורים שלך >> עובר לנתונים העסקיים >> ורק אח"כ בסוף הסיפור של החברה.
      .
      כשאתה קונה חברה שאתה מכיר אתה עלול בטעות להתחיל מהסוף וזאת טעות גדולה מאוד שעולה למשקיעים בעשרות אחוזי הפסד פעם אחר פעם…
      .
      המון הצלחה!
      מולי
      .
      .
      נ.ב
      עם האנגלית יש דרכים פשוטות להתמודד גם אם הרמה נמוכה מאוד.

      .

  73. עידו

    שלום מולי,
    קודם כל תודה.
    בנוגע לנוסחא לערך קניית מניה -מאיפה היא לקוחה?
    שנית, הכנסת שם נתון שנקרא MOS… מה משמעו? מה הסימון עליו? בחזקת 1?
    שלישית, את ההבנה של מה שאתה אומר אני מכיר כבר זמן רב. הבעיה היא ביישום (מציאת חברות 'מבצר', בדיקה של הנתונים והקנייה). האם את הפרטים הללו את מעביר רק בקורסים? או שניתן לדלות מידע גם מהסרטונים הרצים כרגע.

    1. מולי רובינזון

      היי עידו,
      שמח לקרוא שאתה נהנה מסדרת ההשקעות.
      .
      הנוסחה זאת הנוסחה שאני עובד איתה 'במגע מידאס', יש בה המון היגיון והיא הוכיחה את עצמה לאורך השנים.
      .
      MOS – זה margin of safety, שולי הביטחון המפורסמים של בנג'מין גרהאם, הוא כתב על זה במשקיע הנבון בפרק 20.
      וורן באפט קרה לזה "כלל השקעות מרכזי". נדבר על זה בפרק השלישי בסדרה.
      .
      למצוא חברות מבצר אכן היה חלק מאתגר בעבר אך החל משנת 2015 זה הרבה יותר קל בזכות סורקי נתונים עסקיים כמו מערכת בלומברג שעלותה 2500 דולר בחודש.
      .
      במגע מידאס אני עובד עם סורק משוכלל מאוד שעלותו שקלים בודדים שמביא לנו חברות מבצר עם כפית של זהב.
      .
      תוכל להוריד ולראות מתחת לסרטון השני את קובץ חברות המבצר האחרון שהורדתי מהסורק. כשתעבור על נתוני הצמיחה של החברות המופיעות בו תראה שהם מצוינות ומיוחדות.
      (אל תפספס את אזהרות השימוש כמובן).
      .
      כמובן שבתכנית הליווי המלאה אנו לומדים לעומק את הסורק שאני עובד איתו וכיצד להשתמש בו בקלות ובמהירות. זה כלי שחוסך 80% מעבודת המשקיע (העבודה השחורה).
      .
      המון הצלחה,
      מולי

  74. טל

    את המשבר הנוכחי צפית

    1. מולי רובינזון

      היי טל,
      הנקודה המרכזית היא שלא צריך כלל לצפות משברים.
      .
      אף מומחה, כלכלן או גורו לא צפה מעולם יותר ממשבר אחד. גם אז בדרך כלל הם בדרך כלל התריעו המון זמן מראש והודיעו שהוא נגמר יותר מדי זמן אחרי. כך שמי שהקשיב להם כנראה הפסיד יותר מאשר היה מרוויח.
      .
      הנקודה המרכזית היא שלא צריך לצפות משברים בכלל…
      .
      אתה רק צריך לבחור חברות טובות שצומחות (מבצר) שנמכרות עם שולי ביטחון (הנחה).
      המשברים הם זעזועים זמניים. צמיחת הרווחים הם הדבר האמיתי ובזה אתה צריך להתמקד. זה דבר שניתן לזהות אותו ולקנות אותו.
      .
      למה לך להתעסק בדבר שאיש לא יכול לצפות ולא עושה לך כסף בכיס?
      .
      תתעסק במה שאפשרי ויכול וכנראה יעשיר אותך מאוד!
      .
      המון הצלחה!
      מולי

      1. שגיא

        מולי תודה רבה, מעניין מאוד!!
        1. אם אני מבין נכון יוצא שלא צריך להשקיע יותר משעות ספורות כל מספר חודשים, האם זה נכון?
        2. לפי הדוגמאות שהבאת יוצא שהממוצע של התשואות הוא עשרות אחוזים, האם יש לך דוגמאות בהן התשואות היו שליליות לאורך זמן?

        1. מולי רובינזון

          היי שגיא,
          תודה על הפידבק. אני שמח שאתה מקבל ערך רב מסדרת ההשקעות.
          .
          1. אני אומר באופן כללי שלנהל את ההשקעות בפועל לאחר הקנייה מספיק שעה בשבוע, נכון שדו"ח יוצא פעם ברבעון וזה תכלס מה שבאמת צריך לקרוא. אבל כך לך ככלל אצבע שעה בשבוע. לפעמים יש הודעות, אתה תרצה לחפש הזדמנויות נוספות שכל הזמן צצות וכו'.
          .
          רוב האנשים מאוד אוהבים את דרך ההשקעה הזאת ולכן משקיעים את השעה בשבוע למרות שכפי שהבחנת בעצם גם פחות יכול להספיק.
          .
          2. אין 100% הצלחה. זה לא קיים. גם רוב ההשקעות שלי ביקרו בטריטוריה שלילית לפני שהן צמחו מעלה. אין לך מה להתרגש מירידות. צריך להבין במה משקיעים ואז פשוט לראות שההשקעות ממשיכות להתקדם באותו הכיוון שחשבת מראש (לפני הקנייה).
          מה השוק עושה בדרך?
          .
          לא צריך לעניין אותך…
          .
          המון הצלחה!
          מולי

    2. אילנה

      תודה. מרענן וטוב.
      לי, השיטה נראית מתאימה.
      לקח לי זמן להבין מה טוב לי ו"התבגרתי" רק מביקורים ב"טריטוריות שליליות" מבלי לאבד את שלוות הנפש.
      כל עוד נלחצתי מזה, כלום לא עבד. ועדיין לא עובד. אבל אין ספק שאני בדרך נכונה. בהצלחה לך ולכולנו.

      1. מולי רובינזון

        היי אילנה,
        תודה על התגובה, אני שמח לשמוע שאת מקבלת ערך מסדרת הסרטונים.

        כשאנו לא יודעים כמו שצריך למה אנחנו נמצאים בתוך מניה מסוימת, כי קנינו אותה בלי דרך שעובדת ובלי הבנה מספקת כשבאות ירידות (והן בסוף תמיד באות), אנו לא יודעים למה אנחנו בפנים ומפה המרחק לאיבוד שלוות נפש, מכירה והפסדים הוא קצר…
        .
        שמח לשמוע שעלית על הדרך הנכונה.
        .
        המון הצלחה!
        מולי

  75. רובן מנדליק

    רובן
    למולי ערב טוב
    נרשמתי לאתר ואודה לך על ההמשך (סרטונים, מאמרים)
    נהניתי לקרוא השאלות חלקם זהים לפעילויות שלי יותר מצאו כן התשובות המלאות כל הכבוד.
    בתודה ובברכת בריאות טובה רובן

    1. מולי רובינזון

      היי רובן,
      שמח שקיבלת מענה.
      אם בפרקים הבאים בסדרה עולות לך שאלות חדשות או תובנות אשמח לשמוע עליהן כאן באזור התגובות.
      .
      המון הצלחה!
      מולי

  76. sus הכט

    הבטחות וחלומות פינת רוטשילד.
    שבענו ממוכרי החלומות כל אחד מבטיח לנו הצלחה ובפועל כשמנסים נופלים, אם אתה כל כך מוצלח שב בבית ותעשה אלפי אחוזים בשנה מה אתה צריך אותנו!
    וכל מי שקורה פה תדעו בורסה זה קזינו!! שלא תגידו לא הזהרתי אתכם

    1. מולי רובינזון

      היי דוד, תודה על תגובתך,
      (מניח שזה שמך מהיפוך אותיות עברית אנגלית… ומכתובת המייל שלך :-))
      .
      אני בטוח שתוכל ללמוד מהתשובה שלי הרבה,
      מקווה שתהיה פתוח מספיק. זה יכול לשנות לך את החיים (לפחות את הכלכליים).
      .
      אתייחס בתחילה דווקא לסוף דבריך,
      בורסה זה הימורים אם אתה פעול כמו מהמר.
      בדיוק כמו שלחצות כביש זה הימורים, אם אתה עושה את זה בעיניים עצומות וידיים קשורות.
      .
      זה רק עניין של זמן ומספר הפעמים שתחצה את הכביש עד שמשאית תפגע בך.
      אותו הדבר בדיוק בשוק ההון. אם תפעל בצורה מסוכנת אתה תפגע.
      .
      הבעיה המרכזית בשוק ההון היא שרוב המשקיעים שפועלים כמהמרים לא יודעים אפילו שזה מה שהם עושים; רצים מהשקעה להשקעה, לא מבינים במה הם משקיעים, לא יודעים לדבר בשפת החברות, אין להם שולי ביטחון והם קונים חברות שמוכרות להם חלום במקום חברות שמייצרות רווחים (זאת המטרה היחידה של חברה בעיני משקיעים).
      .
      אם פעלת עד היום כמהמר ממליץ לך בחום לסיים לצפות בסדרת ההשקעות הנוכחית, אני בטוח שיפלו לך עוד אסימונים רבים.
      .
      לגבי אלפי האחוזים בשנה שציינת.
      אף משקיע לא עושה תשואה כזאת בטח שלא לאורך זמן.
      (גם לא מאות אחוזים שנתי בעיקביות).
      פוקס כזה או אחר יש גם למהמר ברולטה או לזוכה לוטו.
      לא הייתי בונה על העתיד הכלכלי של אף אדם באחד מאלה…
      .
      למעשה וורן באפט המשקיע הגדול בהיסטוריה המתועדת עשה 20% בשנה בממוצע לאורך כ-50 שנים. לא מאות אחוזים בשנה ולא אלפים ובכל זאת הוא המשקיע הגדול בעולם.
      .
      זה הכח של ריבית דריבית ושל השקעות שקולות ורגועות עם שיטה והבנה.
      .
      מקווה שקצת הארתי לך את האור.
      .
      המון הצלחה!
      ותחייך…
      מולי.

  77. ירון קרוב

    האמת לא חשבתי שתצליח להפתיע אותי…
    לומד הרבה את שוק ההון. יש לי ניסיון ב-3 השנים האחרונות וחשבתי שכבר ראיתי הכל. ניתוח פונדומנטלי מוכר לי, גם ניתוח טכני והשקעות לטווח ארוך. אבל הדברים שאתה אומר נשמעים מרעננים (ואם עובד מדהימים).
    מצפה בקוצר רוח להמשך
    בברכה ירון.

    נ.ב
    אחלה שבירת מיתוסים
    חייב לציין שבחלקם עד היום נפלתי…

    1. מולי רובינזון

      שלום ירון,
      .
      שמח שמצאת ערך בתוכן ושהצלחתי לחדש.
      המשך לצפות בסדרה תוכן איכותי נוסף מחכה לך.

      המון הצלחה!
      מולי

  78. הירושלמי

    בן 26 אבל מרגיש כמו 60.
    עברתי הרבה… מסחר יומי, מחקתי שם את רב כספי. אח"כ סוויינגג, די דומה. פחות סוחרים פחות מפסידים. התוצאה הכללית בסוף הפסד.

    מדדים התשואה לא זזה ואין לי שליטה בכלום.

    שמעתי על השקעות ערך אבל מה לי ולזה?! נשמע מסובך, המון זמן, דוחות, אנליסטים, נתונים, אני לא בטוח שזה מתאים לי. ממש מיואש משוק ההון
    רוצה לסדר את החיים שלי לעתיד מבין שהזמן הוא עכשיו לא משנה באיזה גיל אני
    זקוק לחבל הצלה

    1. מולי רובינזון

      שלום לך ירושלמי,
      מרגישים שהדברים שכתבת יוצאים מהלב.
      .
      הניסיון הכואב שאתה מתאר הוא נחלת יותר מדי משקיעים מישראל שמתפתים לעולמות המסחר בשוק ההון (ניתוח טכני וכו') כדרך ההשקעות המרכזי שלהם ולא כעוד כלי בארגז הכלים.
      .
      כשהם מוצאים את עצמם בתוך הסטטיסטיקה (96% הסוחרים המפסידים) הם הרבה פעמים חושבים שאין מה לעשות ופשוט קונים מדד… אך זה עדיין להיות באפלה ובחוסר ודאות.
      .
      כי מעבר משיטה שלא ממש עובדת להם לשיטה בה הם לא מבינים במה הם משקיעים זה לא פתרון!
      (כשאתה קונה מדד של 125 חברות שאתה לא מכיר את השם של רובן, אתה לא מבין במה אתה משקיע).
      .
      השקעות ערך אכן דרשו בעבר המון זמן סידור נתונים אך כיום בעזרת כלים טכנולוגיים 80% מהעבודה נחסכת לך.
      כשאתה יודע גם מה לחפש בתוך הנתונים עוד 10% של עבודה יורדת, כך שכל שנשאר לך זה 10% עבודה של הסקת מסקנות נכונות (אנו לומדים את הכל במגע מידאס).
      .
      בשוטף לאחר הקנייה, תספיק לך שעה בשבוע כדי לנהל את ההשקעות הקיימות.
      .
      מסכים איתך לגמרי שהזמן לפעול הוא תמיד היום…
      .
      המון הצלחה!
      מולי.

  79. ערן לוריא

    תודה רבה רבה!
    ממש לא מובן כל התוכן המדהים הזה בחינם! מצפה מאד להמשיך!!!

    1. מולי רובינזון

      היי ערן,
      תודה על התגובה.
      .
      בטוח שתהנה מאוד גם מהפרקים הבאים.
      .
      המון הצלחה!
      מולי.

  80. משה פרימן

    מולי ערב טוב, אני משקיע זמן רב במניות, גם נעזר באיתותים, מחברה מסויימת, שפוגעת בכ70% מההמלצות, כמו כן נעזר ביועץ השקעות שהוא גם יועץ פנסיוני ,( תיקון 190), חברת הורייזן. שאלתי: האם בסופו של דבר אתה יכול לכוון אותי איזה מניות, כדאי לרכוש, כי לי באופן אישי אין סבלנות לשבת וללמוד. אני בן 72 , ואשמח לתגובתך.
    משה פרימן

    1. מולי רובינזון

      ערב טוב משה,
      אכן אני יכול לכוון אותך אלו מניות כדאי לרכוש בשיטת מגע מידאס ולעדכן אותך לגביהן.
      ניתן לעשות את זה בתהליך של ייעוץ השקעות אישי.
      .
      אך לפני הייעוץ חשוב שתבין בדברים שאני מייעץ לך לגביהם.
      השוק יכול להיות הפכפך ומשקיע בשיטת מגע מידאס יודע לא להבהל מהדברים
      כי הוא מכיר את יסודות ההשקעה האמיתיים.
      .
      הוא מבין שמתנודות השוק באות ההזדמנויות האמיתיות.
      שחברות מצוינות, חברות מבצר, נמכרות פתאום בהנחות מפליגות.
      .
      אך מי שלא בקיא בעולם הזה כנראה ילחץ וימכור. גם אם אני באופן אישי מייעץ לו.
      לכן לפני שנתחיל תהליך ייעוץ יחד חשוב מאוד עבור התשואה העתידית שלך שיהיו לנו
      עולם ערכים ומושגים משותף בשוק ההון.
      .
      המשך לצפות בסדרת הסרטונים…
      .
      בהמשך אני אעשה עבורך את כל העבודה ואתה רק תצטרך ללחוץ על כפתור הקנייה
      (וטיפה לקרוא מה שאשלח לך כי בכל זאת אתעקש שתשאר בעיניינים, לא מאמין בבורות ותלות).

      המשך ערב מצוין!
      מולי

  81. אהרון ברג

    שלום רב מולי ורוב תודות על המידע.

    אני כבר לא אדם צעיר בגיל 30 ואני לא רוצהלהתחיל ללמוד ליישם דברים חדשים. אהבתי את החומר שהסרטת וממרום גילי וניסיוני נראה שאכן אלו הדברים שצריכים לעבוד. מכיוון שכך רציתי לדעת האם ניתן לשלוח לי איתותי קנייה ומכירה ע"פ הדרך בה אתה משקיע, הייתי מנוי בעבר למספר שירותי איתותים כאלה ואשמח לדעת האם גם לך יש שרות דומה.

    בברכת הצלחה אהרון

    1. מולי רובינזון

      היי אהרון ותודה על התגובה,
      .
      נראה מדבריך שהיית מנוי בעבר למספר שירותי איתותים, מדוע עזבת אותם?
      אני מניח שזה בגלל שלא היית מרוצה מהתוצאות שקיבלת…
      .
      שירותי איתותים בדרך כלל מתבססים על העולמות של הניתוח הטכני ולא על עולמות ההשקעות האמיתיות (השקעות לטווח ארוך, השקעות ערך, וניתוח פונדמנטלי).

      בעולם ההשקעות האמיתי שירות איתותים הוא למעשה תהליך שנקרא ייעוץ השקעות,
      מכיוון שיש לי רישיון בייעוץ השקעות מטעם הרשות לניירות ערך נוכל לעשות זאת יחד,
      .
      אך הנקודה המרכזית היא שאתה עדיין תהיה חייב להבין מה אני מייעץ לך.
      .
      הסיבה שעזבת את שירותי האיתותים הקודמים היא שלא הבנת מה הם עושים ואז כשבאו ירידות שפגעו לך בתשואה זנחת את השירות
      שלא סיפק את הסחורה.
      .
      בהשקעות אמיתיות יש זמנים של ירידות וזה בסדר גמור,
      אנחנו לא מצפים שניכנס למניה ואז מיד כל המשקיעים האחרים ימחאו לנו כפיים וירוצו לקנות אותה אחרינו
      בזמן שהם מעלים את המניה לגבהים חדשים.
      .
      בהשקעות אמיתיות חברה עולה רק בתנאי שהיא מייצרת יותר ערך לבעלי המניות (מייצרת רווחים גדולים יותר),
      לייצר ערך לוקח זמן והשוק לא תמיד מעריך את הערך שנוצר כמו שצריך מיד ולכן יש גם תקופות של ירידות בהם אנו יודעים מה
      החברות שלנו שוות ולא נלחצים מהן (אף איש עסקים רציני לא מכר את כל החברות שלו ב-2008 בגלל שהשוק ירד).
      .
      כדי שתדע מה החברות שאני אייעץ לך לקנות שוות חייבת להיות לנו שפה משותפת והבנה משותפת.
      .
      המשך לצפות בסדרת הסרטונים, אם תרגיש צורך תוכל גם להשאיר פרטים בטופס מעל התגובות.
      ניצור שפה משותפת יחד ואז אוכל גם לייעץ לך אישית מה לקנות ומה למכור.
      .
      המון הצלחה!
      מולי

  82. עמית רז

    הי מולי,
    תודה על הסרטון.
    ברשותך מס שאלות:
    1. מהנסיון שלי שוק ההון מאופיין עם תקופות עליה מתונה ארוכות יחסית ותיקונים רציניים אחת ל 10 שנים לפחות בהם ניתן למחוק גם 50% או יותר מהתיק.
    רוב המשקיעים לא עומדים בלחץ ופשוט בורחים ומפסידים כסף רב. איך השיטה שלך מתמודדת עם תקופות כאלו שיכולות למחוק את כל הרווחים שהצטברו עד אותה נקודה שתקף גם לחברות המבצר שאתה קונה ?
    איך אתה מציע למשקיעים להתמודד מנטלית עם התקופות הנ"ל ולא לקפוץ מהגג ?

    2. אני בוגר קורס השקעות של איתן רותם שהבסיס שלו זה לזהות כניסה ויציאה של הכסף החכם למניות ( מדד איסוף ופיזור ) בעזרת מד זרימת הכסף, זיהוי המגמה בשוק ואז החלטה במה להשקיע.
    האם אתה ניסית את הכלים הנ"ל ? האם אתה מאמין כי ניתן לזהות באמת ברמת וודאות גבוהה את תנועת הכסף הכבד ולהשקיע באותו כיוון ?
    למה לבחור בשיטה שלך ולא בשיטה שלו ?
    עמית

    1. מולי רובינזון

      היי עמית,
      תודה על שאלותיך.
      .
      1. העלייה אומנם לא חזקה בדרך כלל כמו הירידה מבחינת זמן ואחוזים,
      אך באופן כללי בסופו של דבר העלייה משתלמת יותר – יותר אחוזים לאורך יותר זמן.
      לכן היתרון של משקיע לטווח ארוך הוא מראש מובנה.
      .
      העולם מתפתח, הכלכלה מתפתחת. הנכדים שלך כנראה לא יוציאו רשיון (בהנחה שאתה מתחת לגיל 50).
      הדבר ישפיע לחיוב מאוד על הרווחה של בני האדם והכלכלה (פחות הרוגים, פחות נזקי רכוש, פחות שעות בפקקים).
      ויש עוד כל כך הרבה תחומים שיתפתחו וישתדרגו.
      .
      אם אתה סקפטי תסתכל 30 שנה אחורנית כמה העולם השתנה, כמה העולם התפתח.
      .
      כשאתה משקיע מתוך ראייה כזאת אתה מבין שיבואו משברים שכנראה ימחקו לך 50% מהתיק אבל אתה גם תדע שזה חלק מהמשחק,
      בדיוק כמו שהעולם גדל ומתפתח בדרך יהיו זעזועים כאלה ואחרים. אבל המין האנושי תמיד שואף ליותר.
      .
      אף אחד בעולם לא יכול לתזמן משבר. אם היה יכול, כנראה הוא היה מקבל על זה פרס נובל לכלכלה.
      .
      כדי להתמודד עם ירידות חזקות אתה חייב לדעת במה אתה משקיע. ברור שאם אתה משקיע במדד מניות והוא צונח ב-50% אתה תברח…
      אין לך מושג במה אתה משקיע ואתה תלחץ ותמכור בהפסד.
      אבל אם אתה משקיע בחברה שאתה מכיר את הסיפור שלה,
      מכיר את הרווחים שהיא עשתה בעבר,
      מכיר את דרך ההתמודדות שלה וקבלת ההחלטות אתה לא תזרוק אותה כשיבואו "קשיים".
      .
      אתה פשוט תדע שעכשיו אלו הזמנים שמר שוק משתגע ואתה צריך לנצל אותו
      כדי להכניס חברות חדשות שאתה עוקב אחריהן לתיק שלך – חברות שבעבר
      היו יקרות אך בגלל השיגעון היום מוכנים לתת לך אותם בזול.
      .
      כדי להתמודד מנטלית ולא לקפוץ מהגג אתה פשוט צריך להבין במה אתה משקיע.
      להבין באמת.
      זה פשוט כשיודעים מה לחפש ולבדוק…
      .
      2. יש שני דברים שקשה לי איתם בעולמות הטכניים:
      א. האם אתה מבין בדיוק איך האינדיקטור שאתה עובד איתו מחשב את איתותי הקנייה והמכירה שלך או שאתה מקבל את זה כתורה מסיני,
      נס מהשמיים. אם אתה לא מבין לגמרי, כנראה שיבואו הירידות, או שסתם משהו פחות יעבוד לך, אתה תברח ולא תקשיב לאיתות בדיוק כמו אדם שקונה מדד. אם אתה לא מבין, הקשיים יזרקו אותך החוצה (כדי לא לקפוץ מהגג אתה תמכור ותחייה עם ההפסד).
      .
      ב. אם האיתות הזה באמת עובד בהסתברות סטטיסטית כמו שאומרים לנו, אז למה אף אחד לא תכנת את זה כדי לקחת את כל הרווח שקיים בשיטה הזאת. אם אתה יכול לעשות את זה ומדובר בלהסתכל על איתותים שמראים קנייה/מכירה כל מחשב יכול לעשות את זה הרבה יותר מהר והרבה יותר טוב. הרי איתות בגרף זה מתמטיקה וסטטיסטיקה. כפי שראינו בפיינל הם עושים את זה…
      .
      זאת נקודה למחשבה שעדיין לא הצלחתי לקבל עליה פתרון מאף גורם מקצועי בתחום.

      שים לב,
      אני לא שולל טכני לגמרי,
      אם אתה מומחה בזה מצוין.
      זה יכול להשתלב יחד עם מגע מידאס:
      .
      חברת מבצר בהנחה?
      קנה חצי פוזיציה.
      .
      את החצי השני תתזמן מתחת למחיר ההנחה,
      שפר את נקודת הכניסה השנייה שלך.
      .
      בעיניי הניתוח הטכני יכול להיות עוד כלי בארגז הכלים אבל לא הדרך המרכזית בה אתה הולך.

      המון הצלחה!
      מולי

      1. עמית רז

        הי מולי,
        תודה על התגובה המפורטת.
        עמית

  83. קלעי משה

    תמיד מעניין אתך יש לך המון ידע ואנחנו צריכים לדעת ליישם אותו תודה על הכל

    1. מולי רובינזון

      היי משה,
      תודה רבה על התגובה.
      .
      מרגע שהידע אצלך כל מה שנשאר זה פשוט ליישם את מה שאתה כבר יודע.
      זה מאתגר לצאת לדרך אבל גם מרגש ומתגמל…
      .
      המון הצלחה!
      מולי

  84. עמוס

    שלום מולי
    לאחר שני סרטים שלך, נראה לי כי שיטתך דומה עד כדי זהה ל"חוק מספר 1" של פיל טאון, אשר נתקלתי בספרו ב-2007, וכבר אז הוא נראה לי יומרני ביכולת להשיג 15% תשואה שנתית בכל מצב. בתקופה ההיא לא היו לי זמינים סורקים משוכללים כמו שניתן למצוא היום לפי גורו-כלשהו והיה מאמץ להוציא מידע. גם היום לא מקבלים בקלות מבט על 10 שנים אחורה, אלא בדרך כלל עד 5 שנים אחורה בחינם. גם הנוסחה שלו לקבלת מחיר של MOS = margin of safety, כוללת ספקולציה על קצב גידול של חברה כחלק מניסיון להעריך מכפיל רווח עתידי של חברה ולמצוא שווי עתידי על בסיס קצב גידול מול EPS ואז לתרגם את זה לערך נוכחי ע"י חלוקה במקדם המתאים לשיעור הרווח השנתי שרוצים להשיג בחזקת מספר השנים הרלוונטי. בתור מי שכבר קרא את הספר של גרהם וגם שיטות אחרות כגון DCF, עצוב לי להגיד שיש יותר מידי שיטות Valuation, אשר בוודאי יכולות להתאים לחלק מסוגי המניות (בעיקר לחברות "בוגרות"), אך לא לחברות עם גידול גבוה בתחילת דרכן, כי זה מוביל בקלות למכפילי רווח עתידים עצומים. בכל אופן, נראה לאיפה ההדרכה שלך מתפתחת ונאחל הצלחה לכולם

    1. מולי רובינזון

      היי עמוס,
      תודה על התגובה.

      אכן למדתי מפיל רבות בתחילת דרכי אך גם נכוותי. לא כל הדברים שהוא לימד עובדים ולצערי מספיק דבר אחד שלא עובד כדי לפגוע בנו לשנים רבות קדימה. חלק מהדברים שהוא כתב בספר בשנת 2007 הוא עצמו חזר מהם או שלכל הפחות הפסיק להזכיר אותם בין שיקוליו בשנים הבאות.
      .
      אני שמח לראות שאתה מזהה ש- 15% תשואה עקבית זוהי תשואה גבוה מאוד אך לא צריך להשיג אותה בכל מצב. יהיו שנים של פלוס 30% ושנים של מינוס 15%, זה בסדר גמור. יעד הממוצע ארוך הטווח יהיה 15% תשואה שנתית. לגבי נתונים 10 שנים אחורה יש דרכים להשיג את זה ולשלם על דבר שמביא לך ערך גדול זה תמיד מומלץ (שים לב שמספיק לשלם חודש בשנה על סורק כזה בגלל שאנו עוסקים בנתונים של דוחות שנתיים).
      .
      לגבי דרך הערכת השווי, כל הערכה היא ספקולציה, השאלה מתי ההערכה/הספקולציה הופכות להיות הימור…?
      לדעתי אם אתה מסתמך על חלומות ודימיונות זה הימור, אך אם אתה מסתמך על עובדות ונתונים זאת הופכת להיות השקעה.
      .
      בגלל שאנו עוסקים בהערכת שווי, דבר שמעצם הגדרתו אנו אומרים שזה לא מדע מדויק אלא הערכה, למדנו מבנג'מין גרהאם
      שהזכרת אותו בתגובה, לדרוש שולי ביטחון רחבים (באפט אמר שזה כלל השקעות מרכזי).
      .
      אנו מגנים עלינו מטעות בהערכה בעזרת שולי ביטחון רחבים.
      .
      לגבי חברות צמיחה, כבר בשלב ההערכה אני לקוח שיעורי צמיחה יותר מתונים,
      לדוגמא: כשניתחתי את פייסבוק בסוף שנת 2018 לא לקחתי שיעור צמיחה "היסטורי" שלה ב-7 השנים הציבוריות שלה 40%.
      ברור שהיא לא תמשיך לצמוח ככה. אבל גוגל הצליחה לאורך שנים לצמוח ב-20% אז מיתנתי את הצמיחה של פייסבוק גם
      לאזורים האלה בחישובים שלי – ועל שיעור הצמיחה הממותן לקחתי מרווח ביטחון מפלצתי.
      .
      לא צריך לוותר על חברות הצמיחה, נהפוך הוא, נחבק אותן. אבל עם הגיון.
      .
      המון הצלחה!
      מולי

  85. אורין יוסף

    השקעתי בחברות ריט כך שאם התשואה השוטפת מאכזבת
    אני מצפה לרווח מובטח של הדיוידנד

    1. מולי רובינזון

      היי אורין,
      תודה על התגובה.
      .
      שים לב שאתה לא מפספס את חוקי הכלכלה.
      זה שאורזים לך חברה בצורה אחרת (של ריט) לא אומר שהיא הפסיקה להיות חברה עסקית.
      .
      גם טבע עשרות שנים חילקה דיבידנד, עד הרגע שלא.
      אם אין רווחים לא יהיה דיבידנד.
      הדבר נכון לחברת תרופות בדיוק כמו שנכון לקרן ריט.
      .
      נכון שבריט יש את דמי השכירות והחיוב לחלק חלק גדול מהם.
      אבל אם החברה/הקרן לא תתנהל נכון – המרכזים שלהם יהיו ריקים,
      התשואה השוטפת תהיה מאכזבת (כפי שציינת) והדבר בסוף יגיע גם
      לדיבידנד.
      .
      השקעה בקרן ריט לא פותרת אותך מהצורך לקנות חברות מבצר בהנחה.
      .
      הדיבינדנד יכול להיות אשליה של תשואה.
      אני באופן אישי לא אוהב לקבל דיבידנד מהחברות שלי.
      .
      אם בחרתי חברה טובה שפועלת כמו שצריך, גדלה וצומחת אני רוצה שהם ישאירו את
      הרווחי ם אצלם וימשיכו להגדיל גם אותם עבורי (ריבית דריבית).
      .
      אני לא רוצה לשלם על הרווחים מס (דיבידנד) ואז לחפש איפה להשקיע אותם מחדש…
      .
      מעדיף לעבוד פחות קשה 🙂
      או לעבוד כמו שצריך פעם אחת.

      המון הצלחה!
      מולי

  86. שגיא

    מעניין מאוד, האם השיטה עובדת ומרוויחה גם במצבים בהם השוק בירידה כמו של 2008?

    1. מולי רובינזון

      היי שגיא,
      אין שיטה שיכולה באמת לתזמן את השוק ולהתריע לפני ירידה, אני מודע שיש הרבה (בדרך כלל מוכרי קורסים) שמבטיחים שאפשר.
      בפועל רובם מזהירים פעמים רבות לפני מפולת אך בפועל המפולת לא מגיעה… תיקון כן, מפולת לא.
      אז, אותם תלמידים מתוסכלים שהקשיבו "לגורו" נמצאים נבוכים ומפספסים את כל העליות שבאות לאחר התיקון.
      הם בדרך כלל מצטרפים בחזרה לפני התיקון הבא…
      .
      מכיוון שאי אפשר לדעת מתי באמת תבוא הירידה אני לא תומך בעשיית שורט.
      .
      חשוב מאוד לדעת,
      מצבים כמו 2008 הם מנוע תשואה אדיר למשקיעים בשיטת "מגע מידאס" איתה אני עובד.
      במהלך הירידות "כשכולם" זורקים את המניות שלהם, גם חברות מצוינות פתאום נמכרות בהנחה…
      .
      יהלומים מושלכים ברחוב ורק מחכים שתאסוף אותם.
      .
      שורה תחתונה:
      לצפות מפולות אף אחד לא יכול,
      לנצל מפולות לעשיית רווח אדיר זה אפשרי ואפילו חובה!
      (רק צריך להיות עם המודעות והידע הנכונים)
      .
      המון הצלחה!
      מולי

  87. בני

    יש אלוהים?
    חחח

    1. מולי רובינזון

      היי בני,
      כנראה שכן.
      .
      תעשה אותו מרוצה 🙂

  88. אור

    אחלה סרטון אחלה אינפורמציה בהצלחה.

    1. מולי רובינזון

      תודה אור,
      גם לך!

  89. IsraelGev

    אחלה של סרטון אחלה של ידע! תודה!

    1. מולי רובינזון

      תודה ישראל,
      ידע מצוין נוסף מחכה לך בפרקים הבאים…
      .
      המון הצלחה,
      מולי

  90. דניאל עטר

    אז במה אתה שונה מכל האחרים?
    מי אמר שדווקא איתך נצליח???

    1. מולי רובינזון

      היי דניאל,
      השוני הוא בדרך ההשקעה.
      רוב שיטות המסחר שתלמד בחוץ מבוססות על מחירי המניות והגרפים ולא על המהות. החברות עצמן.
      אני רוצה שתישאר ביקורתי- זה חשוב מאוד כדי להיות משקיע מוצלח.
      תמשיך לשאול את השאלות הנכונות. הן יובילו אותך להצלחה.
      .
      הסיבה היחידה שחברה תעלה באמת לאורך זמן היא שהיא תייצר יותר רווח לבעלי המניות. ובבוטות: שהיא תעשה יותר כסף.
      כדי שחברה תעשה יותר כסף היא צריכה להיות חברה צומחת. אנחנו בפרק השני בסדרה נלמד איך לזהות ולאתר חברות כאלה.
      .
      תסכים שזה הגיוני?
      כפי שכתבתי. תישאר ביקורתי עם השאלות הנכונות. הן יובילו אותך להצלחה בהשקעה בחברות ובמניות (כפי שהבנת, זה אותו הדבר).
      .
      בהצלחה,
      מולי.

  91. חיים שלו

    היו לי 3 תיקים מנוהלים בבתי השקעות לאורך השנים, גם בגאון בתקופה הטובה שלהם.
    מסכים לגמרי עם המיתוסים. כשהשוק עלה התיקים שלי עלו ושהוא ירד שמעתי תירוצים בלי סוף. דמי ניהול שילמתי כמו שעון!

    1. מולי רובינזון

      היי חיים,
      העיתון הכלכלי מרקר קרא לתופעה "צמודים בארון".
      בתי ההשקעות (במיוחד הגדולים) לא יכולים לאפשר לעצמם להתרחק מהמדדים המרכזיים יותר מדי,
      לכן הם למעשה מחקים את המדדים.
      .
      מספיק להחזיק חלק מסוים מהמדד כדי להיות בקורולציה מספיק
      גבוהה איתו, ככה שמה שהמדד יעשה גם התיק שלך יעשה…
      .
      מסכים שבמקרה כזה דמי הניהול היקרים שאתה משלם הם "קצת" מיותרים.
      .
      מהסיבה הזאת חובה על כל אדם שצבר סכום כסף ללמוד בעצמו את הדברים,
      זה לא מסובך ואפשרי גם למי שבא בלי רקע בשוק ההון בכלל.
      .
      צריך רק רצון וקצת הגיון בריא.
      .
      המון הצלחה!
      מולי

  92. dorya-c

    מתי הסרטון הבא נפתח?

    1. מולי רובינזון

      היי דוריה,
      עוד מספר ימים, תקבלי מייל שהפרק הבא יפתח.
      בהצלחה, מולי.

  93. ש.נ

    מזה כ3 שנים אני סוחר בבורסה.
    בהתחלה יומי ובשנה האחרונה סווינג. אכן כל הזמן הייתה הרגשה שיש כוחות חזקים שפועלים נגדי ושמצליחים לשנות את התמונה נגדי.
    אמנם התפתתי מספר פעמים לקחת יותר סיכונים ומדי פעם הרווחתי. אני בחוסר ודאות ומחפש דרך נוספת שתשלים לי את התמונה.
    מקווה שאתה תהיה הדרך הזאת

    1. מולי רובינזון

      היי ש.נ,
      אכן כשפועלים בשוק ההון בלי דרך מסודרת ומוכחת התוצאה היא תחושה של חוסר ודאות.
      אני מודע לזה שיש בחוץ המון "שיטות" השקעה שונות ומשונות וכולן אומרות אנחנו האמת.
      איתנו תצליח…

      בפרק השני שיצא עוד כמה ימים כנראה ותמצא את השלמת התמונה והודאות בהשקעות שאתה כל כך מחפש.
      המון הצלחה,
      מולי

  94. צבי ר

    סרטון ממש מעניין. אני מרוצה 9
    הרווחתי הרבה השנה אבל מבין שחסר לי ידע…
    (כנראה היה לי מזל)

    1. מולי רובינזון

      היי צבי,

      מזל והימורים הם מאותה המשפחה.
      הידע שתקבל בפרקים הבאים יעבירו אותך למשפחה חדשה…
      משפחת הוודאות!
      .
      כל הכבוד על התוצאות הטובות.
      זה בדיוק הזמן להשלים את הידע החסר וככה לשחזר את ההצלחה שוב ושוב בעתיד.

      המון הצלחה,
      מולי.

  95. חיים אברמוב

    אני משקיע בעיקר דרך קרנות נאמנות. לא יודע עדיין לבחור מניות לבד. מרוצה מההשקעות שלי 5.
    כשהשוק עולה אני מרוויח כשהוא ירד אני ממש נלחץ.

    אשמח לשמוע עוד ולקבל פרטים נוספים
    חיים

    1. מולי רובינזון

      היי חיים,
      לחץ בהשקעות מגיע בדרך כלל מחוסר ידע.
      אם היית יודע לפעול נכון לא היית מתרגש במצבים בהם "מר שוק" מוריד את מחירי המניות למטה.
      .
      המשך לצפות בסדרת הסרטונים,
      אני בטוח שתקבל בהם ערך רב ואפילו תדע מה צריך לעשות כדי לבחור מניות נכונות לבד.
      .
      המון הצלחה!
      מולי

  96. גלי עמית

    מעניין מאוד! מחכה כבר לסרטונים הבאים…

    1. מולי רובינזון

      היי גלי,
      תודה רבה!
      .
      בקרוב הם מגיעים…

  97. אבנר סגל

    תודה רבה על תוכן נהדר

    1. מולי רובינזון

      היי אבנר, מה שלומך?
      תודה רבה על הפידבק!
      .
      המון הצלחה,
      מולי

כתיבת תגובה

אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו סקירה כללית בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. מכללת מידאס ו/או מר שמואל רובינזון מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן ניירות הערך המוזכרים לעיל. כל הכתוב מובא לצורך לימודי בלבד, על הקורא להפעיל את שיקול דעתו הבלעדי לפני יישום.

מולי רובינזון מציג

איך קונים מניות עם פוטנציאל רווח גדול?

להדרכה אונליין בחינם ליישום השיטה, מלא את המייל הכי טוב שלך:

שיעור ללא עלות!

מה הם מניות מבצר טובות?
איך למצוא אותם בהנחה?
ומתי הזמן הטוב ביותר למכור מניות?

מלא את המייל הכי טוב שלך
ותקבל גישה לשיעור אונליין הקרוב: