הסיכונים כשמשקיעים לא נכונה בשוק ההון

השינויים הרבים שחלו בעולם הכלכלה והריביות הזעומות אותן מעניקים הבנקים על תכניות חיסכון הובילה רבים לחפש אחר דרכים אחרות להרוויח תשואה יפה והם מצאו את הדרך הזאת בשוק ההון. היכרות עמוקה עם התחום והבנת הלך הרוח אכן יכולה להניב רווחים יפים אך משקיעים רבים עושים מספר לא מבוטל של טעויות הנובעות מסיבות שונות אשר גורמות להם מבלי לשים לב לסכן באופן משמעותי את ההשקעה שלהם ואף להוביל אותם להפסדים רבים. איך תשמרו על כספכם ותימנעו מטעויות? כל זאת ועוד במאמר שלפניכם.

מתחילים להשקיע בשוק ההון

עוד קודם שמתחילים להשקיע חשוב בראש ובראשונה לברר מהי מטרת ההשקעה שלנו, לשם מה אנו מבקשים להשקיע את מיטב כספנו? הבנה עמוקה של המטרה שלנו תעזור לנו הן לקבוע את רמת הסיכון והן תעזור לנו לתחום את הטווח של ההשקעה. כמו כן, נוכל להבין מהם מכשירי ההשקעה הנכונים לנו. 

בשלב הבא נבחר את אסטרטגיית ההשקעה. כלומר, לאחר שבחרנו מהי מידת הסיכון הנכונה עבורנו יעמדו לפנינו מספר רב של אסטרטגיות השקעה שלכל אחת מהן סיכויי תשואה שונים ורמת סיכון שונה. על מנת לבחור את האסטרטגיה הנכונה לנו חשוב להכיר כל אסטרטגיה ואסטרטגיה לעומק. בחירה נכונה תעזור לנו להשיג את המטרה שלנו בצורה בטוחה יותר.

השלב האחרון הוא כמובן השלב בו מתחילים להשקיע בפועל. לאחר שבניתם לעצמכם את התוכנית הנכונה הן בהתאם למטרות שלכם, לרמת הסיכון ולתשואה אותה אתם מבקשים לקבל זה הזמן להיכנס לעולם של הגדולים ולהתחיל להשקיע הלכה למעשה.

טעויות נפוצות בשוק ההון

התחלתם לסחור בשוק ההון ואין דבר מרגש מזה, אך הפעולות שלכם עלולות להשפיע רבות על עתידכם הכלכלי ולכן חשוב מאוד לבצע אותן נכונה. הנה מספר טעיות נפוצות אשר עלולות לגרום לכם להפסדים רבים ולכן כדאי להימנע מהן:

  • חוסר סבלנות- הציפייה לעסקה טובה עלולה להיות מתישה עד מאוד אך במרבית המקרים ההמתנה ללא ספק משתלמת. סוחרים רבים מוצאים את עצמם חסרי סבלנות ונכנסים לפעמים לעסקה מוקדם מידי עוד בטרם הפריצה הגדולה מה שעלול לגרור הפסדים. 
  • הפחד להפסיד- כולנו רוצים להרוויח וחוששים מאוד להפסיד. החשש להפסיד אף גובר בעיקר לאחר עסקה מוצלחת במיוחד או טרם כניסה לפוזיציה. הפחד עלול למנוע מהסוחר לבצע פעולה אשר יכולה להניב רווחים.
  • מחסור בידע- כיום ניתן לראות רבים שבוחרים להיכנס לתחום המסחר בשוק ההון על מנת ליצור הכנסה נוספת מהצד. כניסה לתחום ללא כל היכרות, ידע או לימוד מסוים עלולה להיות לא רווחית ומייאשת.
  • השקעת סכומים גבוהים- סוחרים רבים רוצים להרוויח הרבה ומהר ולכן בוחרים להשקיע סכומם גבוהים מאוד בעזקה אחת. חשוב לציין כי מהלך זה אינו נכון כלל כיוון שמומלץ לפזר את ההשקעה בין מספק עסקאות כך שלא להפסיד את הכול במכה בכל מקרה של נפילה. כמו כן מהלך מסוג זה מוביל לחששות ופחדים רבים אשר לא יאפשרו לסוחר לנהל את העסקה נכונה.

הדרך הנכונה לבצע השקעות

על פניו נראה לנו כי שוק ההון הינו עולם קר ומנוכר וכי על מנת להצליח יש לבצע חישובים אסטרטגיים בלבד, כלומר להשתמש בראש ואת הלב להשאיר בצד. אך כמו בכל תחום אחר בחיינו אין זה מדויק ומסתבר כי גם שוק ההון יכול להיות עולם של רגש. 

כאשר אתם עומדים בפני תחילתה של עסקה חדשה חשוב לשים לב כי לא מדובר בעסקה מסוכנת יתר על המידה, זכרו כי הפסד צורב את הנפש ברמה גבוהה הרבה יותר מאשר רווח. שימו לב לתחושת הבטן שלכם לגבי עסקה, פזרו את ההשקעה שלכם על כמה עסקאות שונות ואל תעבדו באופן רובוטי וקר כיוון ששוק ההון יכול להיות אמנם מקום שיעזור לכם להשיג את המטרות שלכם אך הוא גם ללא ספק מקום מסוכן עד מאוד.

השקעה לא נכונה

גם הסוחרים הטובים ביותר עושים לעיתים טעויות. השקעות בשוק ההון מביאות איתן סיכויים לא מעטים ופעמים רבות הפחד והחשש, המתח המצטבר או חוסר היכרות עמוקה עם התחום עלולים להוביל אותנו לבצע טעויות להן יש השלכות.

הסיכון העיקרי כמובן בהשקעה לא נכונה הוא אובדן ההשקעה שלנו. אין דבר מתסכל יותר מאשר הפסד בין אם מדובר בהפסד של השקעה גדולה ובין אם מדובר בהפסד של השקעה קטנה יותר. בנוסף, לסיכון זה קיים כמובן גם הסיכון לחוש תחושות עזות יותר של פחד אשר עלולות להשקיע גם על העסקאות הבאות שלנו. כל הפסד נצרב לנו בתודעה ומשאיר חותם מה שעלול לגרום גם לעסקה הבאה שלנו להיכשל וזאת משום החשש שכבר הפסדנו פעם אחת.

סיכון נוסף הינו הסיכון ההפוך לתחושת הפחד המשתקת והוא הרצון העז להחזיר את שאבד. פעמים רבות ההפסד גורם לנו לרצות לתקן את מה שהיה ולהרוויח את ההשקעה חזרה. לרוב שכנפעל ממקום זה כל פעולה אותה נבצע תהיה פעולה לא נכונה כיוון שהיא מגיעה אינה מערבת היגיון נקי ושקול.

ניהול השקעות מקצועי

פעמים רבות למרות הרצון העז שלנו לנהל את תיקי ההשקעות שלנו לבד מומלץ לפנות לעזרתו של איש מקצוע אשר יכוון אותנו נכונה ויספק לנו בדיוק את ההדרכה והסיוע לו אנו זקוקים. מולי רובינזון הינו יועץ השקעות עם ותק של שנים רבות בתחום אשר ישמח להעניק לכם מהידע הרב שלו. זה הזמן לקבל את כל הידע לו אתם זקוקים.

לחיי ההצלחה שלך!

מולי רובינזון, יועץ השקעות
לחברות מבצר בהנחה.
רוצה לקנות מניות מבצר בהנחה? מלא מייל הכי טוב שלך וקבל כניסה בחינם להדרכה הקרובה:


**אין לראות במידע בעמוד זה ובאתר מידאס משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הנו דעת הכותב לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. הכותב מחזיק ו/או עלול להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

היה לכם מעניין?.. שתפו עם החברים

כתבות אחרונות

איפה להשקיע בתקופת אינפלציה? ראיון מיוחד עם דני רופ

החלום להיות מסודרים כלכלית באופן תמידי הוביל רבים לנסות את מזלם בשוק ההון. אך כפי שידוע, רוב המשקיעים הפרטיים מפסידים את כספם בבורסה ונכווים מהניסיון. לכן כשהגיעה אלינו השמועה על שיטת השקעות "חדשה" שמתיימרת להפוך הימור לעובדות יצאנו לבדוק האם זה אמיתי.

נחשף: מה מסתתר מאחורי השיטה של המשקיע הגדול בעולם להכפלת השקעות בשוק ההון?

החלום להיות מסודרים כלכלית באופן תמידי הוביל רבים לנסות את מזלם בשוק ההון. אך כפי שידוע, רוב המשקיעים הפרטיים מפסידים את כספם בבורסה ונכווים מהניסיון. לכן כשהגיעה אלינו השמועה על שיטת השקעות "חדשה" שמתיימרת להפוך הימור לעובדות יצאנו לבדוק האם זה אמיתי.

איך קונים מניות עם פוטנציאל רווח גדול?

לכניסה להדרכה הקרובה בחינם + עדכונים חמים, מלא את המייל הכי טוב שלך:

אולי יעניין אותך גם...