השקעה באגח VS השקעה במניות

כאשר יש לנו סכום כסף שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו להשקיע אותו אנחנו צריכים להחליט באיזה אפיק השקעה להשקיע אותו – אג"ח או השקעה במניו. השקעה בשני אפיקי השקעה אלו יכולה לאפשר לנו להפוך את הכסף שלנו לכסף רב יותר. לכל אחד מסוגי ההשקעה יש יתרונות וחסרונות וכדאי לנו להתייעץ עם מומחה להשקעות שאנחנו יכולים לסמוך על העצה המקצועית שלנו איפה הכי כדאי לנו להשקיע.

עצה של אנשי מקצוע כמו יועצי השקעות תוכל לסייע לנו להשקיע באופן חכם יותר. חשוב מאוד שההשקעה שלנו תהיה מנומקת ותתאים למצב הכלכלי שלנו. את כמות הכספים שאדם שהוא מאוד עשיר יכול להשקיע אדם שיש לו סכום צנוע יותר בבנק שלו לא יכול להרשות לעצמו. חשוב מאוד שההשקעה שלנו תהיה בגבול האפשרי לנו ותאפשר לנו ליהנות מאיכות חיים גבוה יותר.

מה זה השקעה באג"ח?

השקעה באג"ח היא למעשה השקעה באגרות חוב. השקעה זו היא השקעה לטווח הארוך של הרבה מאוד שנים קדימה. כאשר אנחנו קונים אגרות חוב אנחנו יכולים לעשות את עסק חיינו ולהפוך את סכום ההשקעה הראשוני שלנו להרבה יותר גדול לאחר עשר או עשרים שנה. כאשר אנחנו רוצים להשקיע את הכסף שלנו חשוב שנעשה מחקר מקדים ונבחר להשקיע אותו באופן חכם ואיכותי מאוד. ככל שנעשה יותר מחקר אודות אפיק ההשקעה שלנו כך נוכל להיות יותר בטוחים בו.

מה זה השקעה במניות?

השקעה במניות היא השקעה במניות של חברות אשר נסחרות בבורסה. כאשר אנחנו בוחרים להשקיע בקנייה של מניות של חברות שנסחרות בבורסה הישראלית חשוב שנעשה מחקר מקדים אודות הצלחות החברה והמוצרים שהיא מוכרת. עריכת מחקר אודות החברות שאנחנו קונים מניות שלהן יכולה לאפשר לנו להגיע לרווח מהיר יותר לאחר מספר חודשים או שנים ספורות.

השקעה במניות יכולה לאפשר לנו ליהנות מרווחה כלכלית הרבה יותר גבוה. חשוב מאוד לבחור להשקיע בזמן כאשר אנחנו נהנים מרווחה כלכלית יחסית. כאשר אנחנו סובלים ממצוקה כלכלית זה לא הזמן להשקיע את הכסף שלנו במניות או באפיקים אחרים כמו אג"ח או נדל"ן. מומלץ מאוד להשקיע רק כאשר יש לנו עבודה יציבה וכאשר יש לנו יציבות כלכלית. בעתות של מלחמה ומשבר כלכלי ארצי או עולמי לא מומלץ להשקיע את הכסף שלנו במניות כי אז אנחנו יכולים להגיע לסכומים גבוהים מאוד של הפסדים.

מה ההבדל בין השקעה באג"ח להשקעה במניות?

ההבדל בין השקעה באג"ח להשקעה במניות הוא הבדל בין השקעה לטווח ארוך יותר וקצר יותר. השקעה באג"ח היא השקעה לטווח הארוך יותר והיא יכולה להיות משתלמת הרבה יותר. כך למשל אם אנחנו חוסכים כסף לפנסיה שלנו אנחנו יכולים להשקיע הרבה מאוד כסף באג"ח ובעוד עשרים או שלושים שנה ליהנות מהרווח שלו. השקעה במניות היא השקעה לטווח הקצר יותר ויכול להיות בה סיכון גדול יותר מאשר השקעה באג"ח. 

מה היתרונות של השקעה באג"ח?

היתרונות של השקעה באג"ח היא שהשקעה זו יכולה להשתלם לנו מאוד בטווח הארוך של עשרות שנים קדימה. אם אנחנו רוצים להשקיע באופן חכם את כספי הפנסיה שלנו כדאי לנו להשקיע אותם באג"ח. השקעה זו תאפשר לנו להגיע לאחוזי רווח נעים כך שכאשר נצא לפנסיה נוכל ליהנות מאיכות חיים גבוה הרבה יותר. איכות החיים שלנו יכולה להיות גבוה יותר כאשר יש לנו עתודות השקעה לכסף שלנו. ההשקעות שלנו יכולות לאפשר לנו לבסס את המציאות הכלכלית שלנו כך שנהיה מעושרים ומאושרים הרבה יותר.

מה היתרונות של השקעה במניות?

היתרונות של השקעה במניות הוא שהשקעה זו יכולה לאפשר לנו להגיע לרווח מהיר יחסית. בשביל שנוכל להשקיע באופן חכם במניות אנחנו חייבים להיות כל הזמן עם יד על הדופק ולדעת האם המניות שלנו עולות או יורדות. מניות שהן גבוהות מאוד יכולות תוך מספר שעות לרדת באופן דרסטי בגלל הרעה במצב החברה או בגלל משברים כלכליים שיש בכל העולם או ברמה של השוק המקומי. כך למשל כאשר אנחנו משקיעים במניות של חברות ישראליות אנחנו צריכים להיות מודעים לכך שמבצע צבאי או חרם צרכני בארץ יכול לגרום לירידה גדולה מאוד של ערך המניות.

מה עדיף להשקיע באג"ח או להשקיע במניות?

אז מה עדיף להשקיע באג"ח או במניות? אם אנחנו רוצים להשקיע לטווח הארוך ויש לנו סבלנות כדאי לנו להשקיע באג"ח. אם אנחנו רוצים להשקיע בהשקעה שיש בה יותר סיכוי לרווח אבל גם יותר סיכון להפסד אנחנו יכולים לבחור להשקיע במניות. 

בסופו של דבר לפני שאנחנו עושים השקעה אנחנו צריכים לשים לב ש:

  • אנחנו לא עושים זאת לבד אלא בעזרת אנשי מקצוע מומחים
  • אנחנו שמים לב למצב השוק
  • אנחנו משקיעים הרבה מחשבה לפני כל השקעה והשקעה
  • אנחנו לא משקיעים את כל הכספים שלנו במקום אחד
  • אנחנו משקיעים באופן הדרגתי
  • אנחנו משקיעים באופן יחסי

ככל שנשים לב יותר איך אנחנו משקיעים ואיפה כך איכות ההשקעה שלנו תהיה גבוה יותר ותשרת אותנו טוב יותר. עלינו לזכור שהמטרה של ההשקעה שלנו היא לגרום לנו ליהנות מרווחה כלכלית גבוה יותר. ככל שהרווחה הכלכלית שלנו תהיה גבוה יותר כך יהיו לנו יותר אפשרויות לממש את עצמנו בכל תחומי החיים.

לחיי ההצלחה שלך!

מולי רובינזון, יועץ השקעות
לחברות מבצר בהנחה.
רוצה לקנות מניות מבצר בהנחה? מלא מייל הכי טוב שלך וקבל כניסה בחינם להדרכה הקרובה:


**אין לראות במידע בעמוד זה ובאתר מידאס משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הנו דעת הכותב לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. הכותב מחזיק ו/או עלול להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

היה לכם מעניין?.. שתפו עם החברים

כתבות אחרונות

איפה להשקיע בתקופת אינפלציה? ראיון מיוחד עם דני רופ

החלום להיות מסודרים כלכלית באופן תמידי הוביל רבים לנסות את מזלם בשוק ההון. אך כפי שידוע, רוב המשקיעים הפרטיים מפסידים את כספם בבורסה ונכווים מהניסיון. לכן כשהגיעה אלינו השמועה על שיטת השקעות "חדשה" שמתיימרת להפוך הימור לעובדות יצאנו לבדוק האם זה אמיתי.

נחשף: מה מסתתר מאחורי השיטה של המשקיע הגדול בעולם להכפלת השקעות בשוק ההון?

החלום להיות מסודרים כלכלית באופן תמידי הוביל רבים לנסות את מזלם בשוק ההון. אך כפי שידוע, רוב המשקיעים הפרטיים מפסידים את כספם בבורסה ונכווים מהניסיון. לכן כשהגיעה אלינו השמועה על שיטת השקעות "חדשה" שמתיימרת להפוך הימור לעובדות יצאנו לבדוק האם זה אמיתי.

איך קונים מניות עם פוטנציאל רווח גדול?

לכניסה להדרכה הקרובה בחינם + עדכונים חמים, מלא את המייל הכי טוב שלך:

אולי יעניין אותך גם...