אחרי שחזה את התאוששות שוק ההון ממשבר הקורונה באפריל 2020 ואת עליית מחירי הנפט ב-2021. עכשיו הוא חושף איך הוא עושה את זה:

האם יש לנו, המשקיעים הפרטיים, דרך לדעת לאיפה שוק ההון הולך, ממה אסור להתרגש וכיצד לנצל את המצב בבורסה היום לטובת ביטחון כלכלי לנו ולילדינו?

ראיון מאת גד צור:

את מולי רובינזון כבר מזמן אין צורך להציג, לכן רק אומר שהוא אחד מיועצי ההשקעות "הצעירים" המובילים במדינה ושהוא פועל בדרך של "רבו" המשקיע האגדי וורן באפט. הוא ממליץ לכל משקיע פרטי פשוט ליישם את הדרך של באפט בחשבון ההשקעות שלו ועל הדרך גם מתעקש שזה לא מסובך. פגשתי את מולי לשיחה קצרה, כדי לבדוק איך שיטת השקעות שנחשפה לעולם כבר בשנת 1934, שיטה שעד היום רווחית ולהבין מדוע רוב המשקיעים הפרטיים עדיין לא פועלים בה.

כשיושבים עם מולי לשיחה לא מרגישים שעומדים מאחוריו 16 שנים כמשקיע פרטי ומעל 400 לקוחות פרטיים, כמוני, שמולי מייעץ להם על מניות באופן אישי, בשירות ייעוץ ההשקעות שלו "הפורצ'ן".

למעשה יש הרגשה של שיחה עם חבר ותיק שלא פגשת שנים, ששופכים בפניו את הלב על בעיה מורכבת שאין לך פתרון עבורה, והוא, מבלי להתאמץ, עם חיוך כבוש מראה לך בשני צעדים פשוטים איך אתה יוצא ממנה.

"תראה" מולי פותח, "זה לא שאלוהים נגע בי וזה לא שאני יודע איזו מניה מחר בבוקר תעלה ב-30%, אני רק יודע להסתכל נכון, בלי כל הבולשיט שמנסים להאכיל אותנו המשקיעים הפרטיים, ולבחור חברות שבעוד 2-5 שנים, בסבירות גבוהה מאוד, יהיו במקום הרבה יותר טוב"

"הרבה יותר קל להצליח בהשקעות כשאתה לא מנסה להכות את השוק, אלא רק משתמש בהיגיון בריא ונתונים נכונים כדי לקנות מניות".

למען הקוראים מולי, וגם למעני. פתחת קצת מהר וחזק. תוכל להרחיב וקצת יותר בנחת להסביר?

"בוודאי. לפעמים קל הרבה יותר להבין השקעות כשנותנים דוגמא מהעולם, תראה כמה קל להעריך את מצב הפקקים בישראל. בכל שנה בעשור האחרון יש גידול של 15% במספר המכוניות החדשות שעולות על הכביש, בזמן שסוללים בעשור האחרון בכל שנה רק עוד 7% כבישים חדשים… מה יהיה מצב הפקקים לדעתך בעוד עשור?"

קטסטרופה.

"בדיוק, ואיפה תהיה חברה שצומחת נניח בכל שנה בעשור האחרון ב-15% בארבעת המרכיבים העסקיים החשובים ביותר, זאת בזמן שהשוק עולה בממוצע בכ-7% בשנה? היא תעלה יותר מהשוק או פחות מהשוק…?"

שאלה יפה. אבל גם מכשילה. כי מי אמר שהחברה תמשיך לצמוח בעתיד כפי שהיא צמחה בעבר?

"אתה יודע למה בכבישים לא אמרת שהשאלה מכשילה ועכשיו פתאום אתה פחות בטוח מה יהיה בעתיד? כי בכבישים אתה מרגיש שאתה מבין. בכל זאת, אתה כל יום נוסע לעבודה ברכב ואתה מרגיש איך משנה לשנה לוקח לך עוד כמה דקות להגיע לעבודה, אתה רואה איך מבטיחים לנו תשתיות אבל הדברים זזים לאט ואתה מבין לאן הדברים הולכים".

"הבעיה הגדולה של רוב המשקיעים הפרטיים כשהם באים להשקיע את החסכונות שלהם בבורסה, כשהם מנסים ליצור לעצמם עתיד כלכלי טוב יותר, שהם מפסיקים להפעיל את השכל ונותנים למישהו אחר לחשוב עבורם".

"זה קורה יותר מדי פעמים לסוחרים בשיטת הניתוח הטכני ששכנעו אותם שהגרף יגיד להם מה לעשות ויהפוך אותם לעשירים, זה קורה יותר מדי פעמים למשקיעים שקונים מניות לפי כתבות בעיתונים ואפילו לא יודעים שיש סיכוי שמי שעומד מאחורי הכתבה גם מוכר את המניה שהומלצה בה וזה אפילו קורה לאנשים פרטיים שלוקחים 'מומחה', בדמות יועץ השקעות בבנק או מנהל תיקים שהוא בעצמו לא יודע על מה הוא ממליץ ומסתמך על מערכת המלצות מרכזית של הגוף בו הוא עובד".

נסד"ק. 174% עלייה ב 5 שנים. מקור: google finance

 

הרגע שללת כל צורת השקעה שמשקיע פרטי יכול לקנות בה מניות! מה כבר אפשר לעשות אחרת?

"לא בדיוק. תאר שהייתה לך דרך שבה גם הייתה לך שיטה שבה אתה מכיר את המספרים, בדיוק כמו שדיברנו בכבישים, אבל שגם היית מכיר את הסיפור של המניה בה אתה משקיע, הסיפור שיצר את המספרים…"

אתה מתכוון לנתוני הצמיחה שתיארת קודם?

"בדיוק, תאר לך שאתה גם יודע שהחברה שאתה עומד לקנות צמחה ב-15% בארבעת המרכיבים העסקיים החשובים ביותר בכל שנה בעשור האחרון וגם שהצמיחה הזאת תימשך".

יכול לתת דוגמא קצת יותר קונקרטית?

"בוודאי, מאיזה שנה אתה רוצה?"

מה הכוונה? תמיד יש הזדמנויות טובות שאפשר לנצל?

"ברור! מה נראה לך…"

אתה מתחכם, יודע מה, תן לי דוגמא אחת מהשנה שעברה ודוגמא נוספת מלפני 4 שנים. ככה נראה שמה שאתה מדבר עליו גם עדכני וגם עומד במבחן הזמן.

"בשמחה, שנה שעברה… יש לנו דוגמאות מתחום ההיי-טק, קמעונאות, הביו-טק ודוגמאות מתחום הנפט. אקח דווקא דוגמא מסקטור הנפט בגלל שמדובר בתחום הרבה יותר שמרני ולא צומח בטירוף, ככה שלא תגיד שהבחירה שלי הייתה קלה.

אז ככה בסוף שנת 2020, באוקטובר, זיהיתי בחברה שנקראת טקסס פסיפיקס (TPL) צמיחה בארבעת המרכיבים העסקיים החשובים ביותר. בזמנו מחיר הנפט היה באזור ה-35 דולר והדיבור היה שהוא לא יהיה מעל 50$ בכל שנת 2021. אבל אני רואה שהחברה צומחת בצורה מדהימה בעשור האחרון, שאין לה חובות, בניגוד לרוב המוחלט של חברות הנפט בגלל שהיא משכירה להן קרקעות ולא שואבת נפט מהאדמה בעצמה (דבר שהוא עתיר הון והשקעה כספית), אך היא כן שותפה איתן ברווחים. כלומר הסיכון על חברות הנפט ו-TPL מקבלת חלק יפה ברווחים.

זה היה ממש כמו לקחת סוכריה מתינוק, רק באופן אתי ומוסרי. היו משקיעים שרצו לברוח מהחברה הזאת בגלל מחירי הנפט. לכן אני ומשקיעי הפורצ'ן, להם אני מייעץ, עזרנו למשקיעים שלא מבינים לברוח, ניצלנו את ההזדמנות הזאת והרווחנו תוך מספר חודשים 120% במניה"

"שים לב"

"ראינו שיש הרבה יותר מכוניות חדשות על הכביש בכל שנה – זאת צמיחת החברה בעבר, מתוך הבנתנו את החברה שאין לה חובות כך שיש לה זמן לפעול בלי לחץ חיצוני והערכנו שהיציאה מהקורונה נמצאת מעבר לפינה, בגלל שכבר פורסם שיש חיסון עם שיעור יעילות גבוה מאוד…

מפה הדרך לרווחים הייתה קצרה"

אם אני מבין נכון מולי, התבססת על נתוני הצמיחה של החברה בעבר כדי להבין את המגמה שלה בעתיד, ממש כמו הדוגמא של הגידול ברכבים החדשים?

"בדיוק"

אוקי, אבל זאת דוגמא משנת הקורונה בה כל המניות עלו בגדול. תן לי דוגמא קצת יותר מעניינת משנים עברו בה השוק היה פחות ירוק.

"אין בעיה, רק שים לב שבכוונה בחרתי קודם את הדוגמא של TPL שהזינוק בה התחיל הרבה אחרי שהשוק התאושש ממשבר הקורונה, אכן היו לנו המון מניות בפורצ'ן שטסו עם התאוששות השוק, אבל גם לאחר שהשוק כבר שבר שיאים, אנחנו בפורצ'ן רכשנו מניות חדשות שעדיין היה להן פוטנציאל עלייה גדול, שלא מומש, ונהנינו ממנו. דבר שאי אפשר להגיד על רוב המשקיעים שקנו מניות בסוף שנת 2020, רובם עדיין מדשדשים במקום."

"טוב, ביקשת מניה משנים עברו, בוא נסתכל יחד על פייב בילו (FIVE) ואיפאם סיסטם (EPAM).

את שתיהן רכשתי לקראת סוף שנת 2017, את FIVE  קניתי ב-30 ליולי ואת EPAM רכשתי ב-30 לאוקטובר. כמה מילות רקע על המניות: פייב בילו זאת חברה שמוכרת מוצרים מתחת ל-5 דולרים, מפה גם בא שמה, FIVE BELOW, החברה הזאת מגדילה את מצבת החנויות שלה בכ-20% בכל שנה. היא צומחת בטירוף בארצות הברית ויש ביקוש גדול מאוד למוצרים שלה. החנויות שלה הם סוג של מקס-סטור עם עיצוב של טויז.אר.אס, כאשר מותגים מובילים בהם לגו וברבי מייצרים להם מוצרים מותאמים לתג המחיר של הרשת.

החברה השנייה, איפאם סיסטם – EPAM, זאת חברה שמפתחת אפליקציות מתקדמות ומאובטחות לחברות הגדולות ביותר, בין לקוחותיה נמצאת לדוגמא סיטי בנק (אחד הבנקים הגדולים בארה"ב), היופי של איפאם זה שהיא מעסיקה מתכנתים במזרח אירופה (בזול), עושה בקרת איכות בעמק הסיליקון ומוכרת לחברות העשירות באמריקה (ביוקר), אחלה של מודל עסקי. גם הביקוש למוצרים שלה גדול מאוד.

שתי החברות צמחו בחמש עד שבע השנים לפני שקניתי אותן בסוף 2017 בהרבה מעל 15 האחוזים בשנה שציינו קודם בדוגמא של הכבישים…

אז איפה נראה לך שהן היום?"

נראה לי שאתה הולך לספר לי.

"את פייב בילו קניתי ב-48 דולר למניה והיום היא נושקת ל-200, את איפאם סיסטם קניתי בכ-80 דולר למניה והיום היא עברה את ה- 500 דולר! 

326%-723% תשואה ב 4 שנים. מקור: google finance

תראה מה הכוח של 'להמר' על החברות הנכונות, עם נתוני עבר מוצלחים, שאתה פשוט יודע מה הן עושות. לא דוקטורט, רק לדעת מה הן עושות. רק לדעת שיש יותר מכוניות ולא סוללים הרבה כבישים. רק לדעת שהן צומחות הרבה יותר מ-7% שהשוק צומח בממוצע בשנה".

"זה עובד לי ולמשקיעים שלי. גם אני בעבר, בהתחלה, חיפשתי את עצמי בשוק ההון. הלכתי אחר הבטחות שווא של שיטות קסם כאלה ואחרות. גם אני התפתיתי לרכוש מניות לפי כתבות בעיתונים וגם אני עבדתי עם יועצים בבנקים ובתי השקעות. בשורה התחתונה, כלום לא עזר להון שלי לגדול עד שגיליתי את השיטה הזאת, שעזרה לי לרכוש את כל המניות שדיברנו עליהן היום. אני קורא למניות הללו מניות מבצר בהנחה. מניות חזקות שאנו קונים אותן כשיש בהן הזדמנות עסקית מצוינת".

"ובכל מקרה חשוב שתדע, אני ממש לא כזה גאון ושהשיטה הזאת… היא בכלל לא שלי"

אז של מי היא?

"של וורן באפט".

"תראה, לאחר שנכשלתי ונכשלתי ב-4 השנים הראשונות שלי כמשקיע פרטי, כבר עמדתי להרים ידיים, להגיד ששוק ההון זה הימורים ושהכל סיפורים. אבל רגע לפני הרמת הידיים, שאלתי את עצמי, מי כן הצליח בשוק ההון בעבר?

לא רק בשנה כזאת או אחרת, אלא באופן עקבי ולאורך שנים…

איפה שלא חיפשתי תמיד לבסוף עלתה תשובה אחת: באפט.

אז אמרתי לעצמי 'למה שלא תקנה מניות מהסוג שהוא קנה?' מה שזה לא יהיה… בחיפוש גיליתי שבאפט לא באמת כתב ספר השקעות מסודר, אבל בכל דו"ח רבעוני שהחברה שלו, ברקיישר הת'אווי, הוציאה הוא פירט ארוכות מה הוא קנה, למה הוא קנה ואיך הוא חושב. יש ספרות ענפה רק על התחום הזה, רובה המוחלט כמובן באנגלית ואני פיתחתי אובססיה קשה אחריו – במיוחד לאחר שראיתי את התשואות המדהימות שהוא השיג, גם לאחר שרבים הספידו אותו בשנים מסוימות"

"דבר נוסף שגיליתי הוא, שלהשקיע כמו באפט זה ממש לא מסובך, זה ממש הגיוני ורק צריך להתמיד בשיטה. אפילו באפט אמר לאורך השנים מספר פעמים שלא צריך איי.קיו גבוה כדי להיות משקיע מוצלח. הכל בגלל שהשיטה כל כך פשוטה".

אולי יעניין אותך:

– משקיע במניות בסכומים של 25,000 עד 250,000? אתה חייב לקרוא את זה:

– הפסדת פעם כסף בשוק ההון? אולי כדאי שתצפה בזה…

– למה הביטקון לעולם לא יתנהג כמו מניות?

 

אוקיי מולי, נניח ושכנעת אותי, או את הקוראים שלנו. איך אנחנו יכול להתחיל להשקיע אצלך?

"האמת, אני לא מקבל משקיעים חדשים בכל יום לפורצ'ן, פעם בחודשיים שלושה אנו מאפשרים לקבוצה מצומצמת של משקיעים להצטרף לשירות הייעוץ שלי"

למה אי אפשר להצטרף תמיד?

"אני לא רוצה לעסוק בשיווק כל היום, אני יועץ השקעות, יש לי דרך ייחודית לבחור מניות והיא דורשת זמן ניתוח ומעקב אחר המניות שאני ממליץ למשקיעים שלי לקנות. בזכות זה שאנו לא מצרפים משקיעים חדשים לשירות בכל יום, אלא רק פעם בכמה חודשים, אני יכול להקדיש את מרבית הזמן שלי להשקעות".

"אני מניח שכבר הבנת שממש לא כל מניה מתאימה להיכנס לחשבון ההשקעות של חברי הפורצ'ן ושמדובר ביהלומים".

ומי שלא התמזל מזלו לקרוא שורות אלו בדיוק כשניתן היכנס לשירות ייעוץ ההשקעות שלך, לפורצ'ן? נניח ואני רוצה בכל זאת להתחיל כבר היום להשקיע בשיטה שלך?

"יש לנו קורס השקעות שמלמד משקיעים בכל הרמות, גם מתחילים וגם מתקדמים, צעד אחר צעד, איך קונים חברות מבצר בהנחה. בכל מקרה משקיעים שרוצים לדעת יותר על הפורצ'ן או על 'מגע מידאס' (קורס ההשקעות שמולי מעביר) יכולים להגיע לשידור החי שאני מקיים אחת לשבוע ולקבל פרטים נוספים, אני בטוח שהם ייהנו מהשידור מאוד וילמדו משהו חדש על שוק ההון והצלחה במניות. יש הרבה משקיעים שמדווחים לנו, שרק מהשידורים החיים הם עשו עשרות אחוזי רווח"

—-

להצטרפות לשידור החי הקרוב שלנו (ומי יודע, אולי יתמזל מזלך ותצליח להצטרף לשירות ייעוץ ההשקעות "הפורצ'ן") לחץ כאן

לחיי ההצלחה שלך!

מולי רובינזון, יועץ השקעות
לחברות מבצר בהנחה.
רוצה לקנות מניות מבצר בהנחה? מלא מייל הכי טוב שלך וקבל כניסה בחינם להדרכה הקרובה:


**אין לראות במידע בעמוד זה ובאתר מידאס משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הנו דעת הכותב לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. הכותב מחזיק ו/או עלול להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

היה לכם מעניין?.. שתפו עם החברים

כתבות אחרונות

איפה להשקיע בתקופת אינפלציה? ראיון מיוחד עם דני רופ

החלום להיות מסודרים כלכלית באופן תמידי הוביל רבים לנסות את מזלם בשוק ההון. אך כפי שידוע, רוב המשקיעים הפרטיים מפסידים את כספם בבורסה ונכווים מהניסיון. לכן כשהגיעה אלינו השמועה על שיטת השקעות "חדשה" שמתיימרת להפוך הימור לעובדות יצאנו לבדוק האם זה אמיתי.

נחשף: מה מסתתר מאחורי השיטה של המשקיע הגדול בעולם להכפלת השקעות בשוק ההון?

החלום להיות מסודרים כלכלית באופן תמידי הוביל רבים לנסות את מזלם בשוק ההון. אך כפי שידוע, רוב המשקיעים הפרטיים מפסידים את כספם בבורסה ונכווים מהניסיון. לכן כשהגיעה אלינו השמועה על שיטת השקעות "חדשה" שמתיימרת להפוך הימור לעובדות יצאנו לבדוק האם זה אמיתי.

איך קונים מניות עם פוטנציאל רווח גדול?

לכניסה להדרכה הקרובה בחינם + עדכונים חמים, מלא את המייל הכי טוב שלך:

אולי יעניין אותך גם...
השקעות

השקעה באגח VS השקעה במניות

כאשר יש לנו סכום כסף שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו להשקיע אותו אנחנו צריכים להחליט באיזה אפיק השקעה להשקיע אותו – אג"ח או השקעה במניו. השקעה

קרא עוד »