נחשף: מה מסתתר מאחורי השיטה של המשקיע הגדול בעולם להכפלת השקעות בשוק ההון?

החלום להיות מסודרים כלכלית באופן תמידי הוביל רבים לנסות את מזלם בשוק ההון.
אך כפי שידוע, רוב המשקיעים הפרטיים מפסידים את כספם בבורסה ונכווים מהניסיון.
לכן כשהגיעה אלינו השמועה על שיטת השקעות "חדשה" שמתיימרת להפוך הימור לעובדות יצאנו לבדוק האם זה אמיתי.

זה הזוי. מצד אחד מכללות לימוד מסחר בשוק ההון מפרסמות הבטחות כמעט בכל מקום באינטרנט. "כסף קל". "3000 דולר בחודש בשעתיים עבודה". מצד שני עולם ההשקעות המסורתי, מדדים וקרנות נאמנות לא באמת נותנים תשואות מספקות בעליות וכשיש ירידות השקעות אלה גם נופלות.

נראה ששני הצדדים לא מספיק טובים לאלו שרוצים להגדיל את החסכונות שלהם. בעליות המשקיע מקבל תיאבון מההצלחה ומגדיל סיכון. אך כשבאות הירידות הוא נלחץ. אין לו מושג מה הוא עושה, בהשקעות האלה שמתרסקות כעת. הוא נבהל, מוכר ומפסיד את כספו.

"יש שתי תעשיות שונות ונפרדות בשוק ההון אבל המטרה שלהן זהה. הכיס שלך" אומר מולי רובינזון מומחה השקעות במניות מבצר בהנחה ויועץ ההשקעות שמוביל בישראל את שיטת 'מגע מידאס'.

"התעשייה הראשונה שתדפוק אותך היא תעשיית החלומות. בתעשיית החלומות ימכרו לך קורס כזה או אחר של מסחר בשוק ההון. הקורס יעלה כ- 9000 ₪ ומעלה ובסופו גם ינסו לדחוף לך תכנית ליווי בעלות נוספת של עשרות אלפי שקלים. התעשייה השנייה היא תעשיית העמלות. כשמה כן היא. חיה מדמי ניהול שנגבים כל חודש מחשבונך בלי שאתה אפילו מרגיש בכך. התיק עלה, התיק ירד… להם זה לא משנה. דמי הניהול נגבים כמו שעון.

אז למה אנשים ממשיכים להשקיע בתעשיות האלה?

"בעיקר בגלל שיווק מאסיבי. תעשיית החלומות מוכרת מעין כפתור אדום כזה. 'תלחץ ויצאו מזומנים'. הם כמובן לא יציגו את זה ככה אבל בשורה התחתונה זאת המציאות. הגרף עשה ככה, המחזור היה כזה, הממוצעים הנעים הצטלבו, קנה! קרה אחרת מכור! יש סיסטם 'בדוק' מה צריך לעשות. אין צורך להפעיל באמת את השכל. רק תלחץ על הכפתור האדום.

יש בזה משהו מאוד מפתה. הבעיה היחידה היא שזה לא עובד. מעולם לא שמעתי על אדם שהעיד על עצמו שהוא התעשר ממסחר יומי, סווינגים, ניתוח טכני או כל דבר אחר שקשור לעולם הזה. גם אין אף אחד בדירוג עשירי העולם של פורבס, שעשה את הונו בדרך זאת… קצת מוזר, במיוחד כשמשווים את ההבטחות הגדולות לתוצאות".


"תעשיית החלומות מוכרת כפתור אדום. תלחץ יצא כסף. יש בזה משהו מאוד מפתה – הבעיה שזה לא עובד" מולי רובינזון

התעשייה השנייה הרבה יותר מתוחכמת. תעשיית העמלות. המשחק של הגדולים. הם גורמים לנו, הציבור, לחשוב ששוק ההון הוא מגרש למקצוענים בלבד, המגרש שלהם ולנו אין סיכוי להצליח. הרי רוב הציבור מפסיד את הכסף בבורסה…

וזה לא נכון?

"זה נכון בתעשיית החלומות, שם רוב האנשים מפסידים את כספם. אפילו המכללות הגדולות בתחום אומרות את זה. אבל כל אחד מאתנו יכול לשפר את מצבו מאוד אם הוא קצת יפתח את העיניים. אין סיבה לשלם שליש מההשקעה שלך בדמי ניהול לאורך השנים בתעשיית העמלות. יש הזדמנות ענקית שהציבור הרחב לצערו לא מנצל".

מהי אותה ההזדמנות הזאת שאתה מתאר?

"באופן אישי אני חושב שהרבה יותר קל לסובב את הגלגל מאשר להמציא אותו. לכן כשהייתי בן 18 וחיפשתי דרך להגדיל את ההון שצברתי בעבודה קשה כתיכוניסט, הסתכלתי הכי גבוה שאפשר. לראש הפסגה. שאלתי את עצמי מי יושב בראש עולם ההשקעות".

ומה גילית?

"גיליתי שיש שם אחד שחוזר על עצמו שוב ושוב כבר יותר מ-5 עשורים. שם של משקיע שכמעט כל אחד מכיר. וורן באפט".

אבל הוא כבר מאוד מפורסם, מה הבשורה? מהי ההזדמנות שתיארת?

הוא אכן מפורסם, אבל כמה אנשים באמת יודעים מה הוא עושה? איך הוא קונה מניות?" מולי ממשיך "האבסורד הוא שכבר 40 שנים הוא מטיף את דרכו באספות הכלליות של החברה שלו ברקשייר הת'אווי. אבל בגלל הרעש השיווקי המאסיבי של שתי התעשיות שהוזכרו (החלומות והעמלות) המסר נעלם ונבלע. לפעמים הם אפילו משתמשים במסרים שלו באופן חלקי, מחוץ להקשר, לטובתם.

תוכל לפרט?

"בוודאי, יש לבאפט משפטים רבים המתארים את הצורך בהשקעה בחברות לטווח רחוק. תעשיית העמלות חרטה על דגלה את הטווח הארוך ומשתמשת פעמים רבות בבאפט כדוגמא להצלחה של השקעות ארוכות טווח. בדרך זאת הם מרדימים את הלקוחות שלהם כך שלא ישאלו במה באפט משקיע לתקופה ארוכה?

הם לוקחים את הטווח הרחוק לכיוון של תיק השקעות מאוד מגוון, עם המון ניירות ערך בפנים, שהמשקיעים בו למעשה לא מבינים דבר, המשקיעים אפילו לא יודעים להגיד את שמות החברות שהשקיעו בהן. זה משהו שבאפט מעולם לא עשה. נהפוך הוא. באפט הטיף כל השנים לקנות עסקים פשוטים ומובנים. שאנו המשקיעים נבין את ההשקעות שלנו".


"באפט הטיף כל השנים לקנות עסקים פשוטים ומובנים. שנבין במה אנו משקיעים" מולי רובינזון

אז מה "המרכיב הסודי" בשיטה שגורם לה לעבוד?

מולי מחייך "המרכיב הסודי כל כך פשוט שפשוט לא תאמין שזה הוא. המרכיב הסודי הוא להבין במה אתה משקיע. כשאתה תבין במה אתה משקיע אתה תקנה רק חברות טובות, חברות מבצר, כי אין לך סיבה בעולם לקנות את הרעות. אתה גם תקנה את מניות המבצר האלה בהנחה משמעותית, בגלל שאתה תדע מתי המחיר של המניות מוגזם ומתי הוא זול בטירוף. ברור לנו שכסף עושים בבורסה כשקונים חברה טובה במחיר מבצע.

החברים שלך יחשבו שאתה גאון. זה יראה לכולם כאילו אתה יודע לתזמן את השוק. קונה בבורסה רק כשהמחיר נמוך ומוכר אותם לפראיירים כשהמחיר גבוה. אבל אתה למעשה רק תקנה חברות שנמכרות בהנחה ותמכור אותן כשהן יגיעו לשווי האמיתי שלהן. קל ופשוט".

איך לקנות חברות מבצר בזול?

שריין מקומך להדרכה החדשה של רובינזון בשידור חי

ומה לגבי יעד הכפלת הכסף?

"כשאתה אומר את זה ככה זה נשמע מפוצץ אבל למעשה זה הרבה יותר פשוט ממה שאתה חושב. כדי להכפיל את הכסף כל 5 שנים 'כל מה שצריך לעשות' זה להשקיע את הכסף בתשואה שנתית ממוצעת של 15% בשנה. אל תתבלבל, זאת לא תשואה שקל להשיג לאורך זמן. עדיין זה לגמרי אפשרי. במיוחד אם אתה יודע שקנית רק חברות מבצר בהנחה".


מניית MIDD. לדעת לקרוא את הנתונים העסקיים של החברה הביא לרובינזון תשואה נהדרת של קרוב ל-1,000% ב-10 שנים (ממאגר אישי)

אז מה תמליץ למשקיע הישראלי לעשות לפני שהוא משקיע את כספו?

"אמליץ לו להפעיל שיקול דעת. תבין את ההיגיון במה שאתה עושה. אל תתפתה להבטחות והסברים מתוחכמים. אם לא הבנת בשכלך את היגיון ההשקעה – אל תשקיע. זאת הדרך היחידה להגיע לתוצאות. לתשואות גבוהות. להשיג את החיים שמגיעים לך באמת.
בנוסף הייתי ממליץ לכוון גבוה ככל האפשר. אל תתפשר על תשואה ממוצעת מינוס שלא תסדר לך את החיים כלכלית בעתיד. גם אם כרגע זה נראה רחוק סביר שיש לך ילדים לחתן, תרצה לעזור להם עם דירות ואחר כך גם מחכה לך פרישה שתרצה ליהנות ממנה. עבדת קשה עבור הכסף שלך. עכשיו שהשגת אותו? תן לכסף לעבוד קשה עבורך"

"ולסיום , תשקיע לתקופה ארוכה. לא לקנות ולמכור באותו החודש ואפילו לא באותה השנה. השקעות זה כמו זרעים. אתה שותל זרע באדמה ונותן לו לצמוח. אם כל יום תבוא לבדוק מה קורה איתו. תזיז את האדמה, תראה מה שלומו ותחזיר את האדמה למקום כנראה הוא לא יגדל לעולם ואתה סתם תחווה תסכול.
אותו הדבר בהשקעות. תן להן להתפתח. אם עשית בדיקה כמו שצריך לפני הקנייה יש לך בתיק חברות טובות, חברות מבצר. תן להן לצמוח. תעקוב אחריהן פעם בשלושה חודשים כשקורה משהו. אך אל תתרגש מגשם חזק או חלש. הזרע ששתלת חזק, בדקנו את זה בקנייה. סערה בחוץ לא תפגע בו. סערה בשווקים לא תפגע בהשקעות שלך. נהפוך הוא, בדרך כלל זאת הזדמנות להגדיל את התיק.

אז מולי, מה יכולים לעשות הקוראים שלנו כדי להכיר יותר את השיטה שלך ולהבין בדיוק מהן חברות מבצר כדי שיוכלו להתחיל לקנות אותן גם בחשבון ההשקעות שלהם?

"אני חושב שהצעד הנבון הראשון יהיה להגיע לאחד השידורים החיים שלנו, אני מקיים שידור כזה ממש השבוע. בשידורים אני נותן את התוכן הכי טוב שלי, מסתכלים ומנתחים את השוק בראייה נכונה, בדרך החשיבה של באפט. וכמובן בכל שידור אני מסביר בדיוק מהם הנתונים העסקיים שהופכים כל חברה למבצר ואיך מניית מבצר נראית בעיניים ככה שלא ניתן לפספס אותן יותר"

איך לקנות חברות מבצר בזול?

שריין מקומך להדרכה החדשה של רובינזון בשידור חי

לחיי ההצלחה שלך!

מולי רובינזון, יועץ השקעות
לחברות מבצר בהנחה.
רוצה לקנות מניות מבצר בהנחה? מלא מייל הכי טוב שלך וקבל כניסה בחינם להדרכה הקרובה:


**אין לראות במידע בעמוד זה ובאתר מידאס משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הנו דעת הכותב לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. הכותב מחזיק ו/או עלול להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

היה לכם מעניין?.. שתפו עם החברים

כתבות אחרונות

איפה להשקיע בתקופת אינפלציה? ראיון מיוחד עם דני רופ

החלום להיות מסודרים כלכלית באופן תמידי הוביל רבים לנסות את מזלם בשוק ההון. אך כפי שידוע, רוב המשקיעים הפרטיים מפסידים את כספם בבורסה ונכווים מהניסיון. לכן כשהגיעה אלינו השמועה על שיטת השקעות "חדשה" שמתיימרת להפוך הימור לעובדות יצאנו לבדוק האם זה אמיתי.

איך קונים מניות עם פוטנציאל רווח גדול?

לכניסה להדרכה הקרובה בחינם + עדכונים חמים, מלא את המייל הכי טוב שלך:

אולי יעניין אותך גם...