מה זה השקעות ערך? (באמת)

"מחיר הוא מה שאתה משלם ערך הוא מה שאתה מקבל"

בפשטות, השקעות ערך הן קנייה של מניות ע"פ נתונים עסקיים של החברות שהמניות מייצגות.

משקיע ערך לא ירכוש מניה רק ע"פ ניתוח גרף כזה או אחר, הוא גם לא יתפתה להשקיע בתחום לוהט בעקבות באז חדשותי באתרי אינטרנט פיננסים.
משקיע ערך ירכוש מניה אך ורק אם מחיר הערך הפנימי שלה גבוה מהמחיר "שמר שוק" מבקש עבורה.

במצב זה רוכשים דולרים בהנחה!

אני מניח שעד כאן לא חידשתי הרבה, הנקודה המרכזית בה רציתי לגעת מתבססת על פגישה שהייתי בה לפני מספר חודשים עם אחת מקרנות הגידור שהייתה מהמובילות בישראל.

קרן הגידור ניהלה בשיאה כ-800 מיליון ש"ח של משקיעים פרטיים ומוסדיים, בזמן הפגישה היא כבר ירדה לאזור ה-200 מיליון ש"ח. הקרן נמחקה ב- 75%!! זה המון!!!

מה קרה?

מנהלי הקרן רכשו מניות של חברות קטנות שהם חשבו שיש בהן ערך חבוי שעוד לא יצא לפועל. לדוגמה: מניות של חברת טקסטיל שבה שתי פעילויות מרכזיות. המנהלים סברו שהשוק מתמחר לא נכון את אחת מפעילויות החברה ואם החברה תפריד בהמשך את הפעילויות לשתי חברות נפרדות הערך יצוף.

דוגמה נוספת: מניה של חברת השקעות שהמייסדים בה מבוגרים וללא דור המשך פעיל, כך שהחברה בקרוב תהיה על המדף. מכיוון שהחברה איכותית אז יצוף הערך הפנימי החבוי בה.

באופן כללי מנהלי קרן הגידור ציינו שהם רוכשים מניות עם סיפור עתידי כלשהו שיציף בהמשך את הערך הפנימי של החברות.

נזכרתי בפגישה הזאת בעקבות כתבה שראיתי היום על "השקעת ערך". בכתבה סופר על חברה שיש לה צי מסוקים. המסוקים משמשים לשני סוגי פעילויות עסקיות: חיפושי נפט ורפואה אווירית.

כותב המאמר ציין שאם החברה תמכור את אחת מהפעילויות או את שתיהן הערך של החברה יצוף מכיוון ששווי הנכסים של החברה הנו מליארד דולר, החוב של החברה 600 מיליון ושווי השוק שלה 150 מיליון דולר. כלומר ישנם 250 מיליון דולר שהלכו לאיבוד בדרך. אם החברה תמכור את הפעילויות שלה הערך יצוף. נשמע הגיוני…

אני מתנצל, אך בשני המקרים – הן של קרן הגידור והן של הכתבה לא מדובר (בעיניי) בהשקעות ערך. לפחות לא כאלה שניתן לעשות בהן כסף לאורך זמן.

בשני המקרים מדובר בהימור שאינו שונה מאוד מהימור על טסלה שתהפוך ליצרנית המכוניות הגדולה בעולם. אולי יקרה… אולי לא.

השקעות ערך הן קביעת מחיר הערך של החברה היום. לא מחר, לא אתמול.
היום בלבד! כשאני משקיע אני לא רוצה שיקרה משהו חדש על מנת שערך החברה שלי יצוף. אני רוצה שהכל ימשיך כרגיל, כמו שקרה עד כה, על מנת שמר שוק יבין בהמשך שהוא טעה בתמחור היום.

כשאני משקיע אני לא רוצה שיקרה משהו חדש על מנת שערך החברה שלי יצוף. אני רוצה שהכל ימשיך כרגיל, בדיוק כמו שהיה עד כה.

שימו לב להבדל: אני לא רוצה שדבר ישתנה.
אני רוצה שהחברה תמשיך לצמוח כפי שצמחה ושההנהלה תישאר אותה הנהלה ושתמשיך לקבל החלטות בדיוק אותה הדרך שקיבלה עד כה.

לאחר מכן יש לי מודל כלכלי מדויק אשר מגלה לי מה מחיר הערך של החברה.
אם מר שוק מתמחר את החברה בפחות ממחיר ערך זה, עם שולי ביטחון רחבים, אני קונה.

ממליץ בחום גם לכם: רכשו עובדות ולא סיפורים.

לחיי ההצלחה שלך!

מולי רובינזון, יועץ השקעות
לחברות מבצר בהנחה.
רוצה לקנות מניות מבצר בהנחה? מלא מייל הכי טוב שלך וקבל כניסה בחינם להדרכה הקרובה:


**אין לראות במידע בעמוד זה ובאתר מידאס משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הנו דעת הכותב לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. הכותב מחזיק ו/או עלול להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

היה לכם מעניין?.. שתפו עם החברים

כתבות אחרונות

איפה להשקיע בתקופת אינפלציה? ראיון מיוחד עם דני רופ

החלום להיות מסודרים כלכלית באופן תמידי הוביל רבים לנסות את מזלם בשוק ההון. אך כפי שידוע, רוב המשקיעים הפרטיים מפסידים את כספם בבורסה ונכווים מהניסיון. לכן כשהגיעה אלינו השמועה על שיטת השקעות "חדשה" שמתיימרת להפוך הימור לעובדות יצאנו לבדוק האם זה אמיתי.

נחשף: מה מסתתר מאחורי השיטה של המשקיע הגדול בעולם להכפלת השקעות בשוק ההון?

החלום להיות מסודרים כלכלית באופן תמידי הוביל רבים לנסות את מזלם בשוק ההון. אך כפי שידוע, רוב המשקיעים הפרטיים מפסידים את כספם בבורסה ונכווים מהניסיון. לכן כשהגיעה אלינו השמועה על שיטת השקעות "חדשה" שמתיימרת להפוך הימור לעובדות יצאנו לבדוק האם זה אמיתי.

איך קונים מניות עם פוטנציאל רווח גדול?

לכניסה להדרכה הקרובה בחינם + עדכונים חמים, מלא את המייל הכי טוב שלך:

אולי יעניין אותך גם...
השקעות

השקעה באגח VS השקעה במניות

כאשר יש לנו סכום כסף שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו להשקיע אותו אנחנו צריכים להחליט באיזה אפיק השקעה להשקיע אותו – אג"ח או השקעה במניו. השקעה

קרא עוד »