שאלת מיליון הדולר: אלו מניות נכון לקנות ומתי? שאלת בונוס: מתי למכור מנייה?

השיטה שמבוססת על הצלחות המשקיע העשיר בעולם וורן באפט. האם אתה מתאים לה? ראיון עם מולי רובינזון.

(פורסם במקור בוואלה מומלצים)

גדי מרציאנו מספר:

השיטה של מולי הפכה לתופעה בקרב משקיעים פרטיים במניות. בכל מקום באינטרנט אני שומע עליו ועל השיטה שלו. באופן אישי הייתי סקפטי. עד שחבר קרוב סיפר לי על התשואות שהוא מצליח להשיג בשיטה שלו.

באותו הרגע נפל לי האסימון והבנתי שאני חייב לפגוש את מולי לשיחה אישית. מדובר ביועץ השקעות בן 34, דתי לאומי צעיר, שראיתי עדויות עליו שהוא מומחה לקניית מניות מבצר בהנחה.

מה זה "מניות מבצר בהנחה"?

גם אני כששמעתי את המושג הזה לראשונה סוקרנתי ולאחר מספר ניסיונות לתאם ראיון, הצלחתי לתפוס את מולי רובינזון לשיחה קצרה עבורכם.

גדי: "תגיד מולי, במחקר לפני הריאיון עברתי על פרופיל הפייסבוק שלך ואני חייב לשאול, איך העזת באמצע מרץ 2020, במהלך היסטריה טוטאלית בשוק המניות ובעולם בכלל, לקרוא למשקיעים לקנות מניות?"

מולי: "תראה גדי, זה לא שיש לי כדור בדולח. ידעתי במרץ שזה זמן מצוין להיכנס לשוק, כי יש לי שיטה שעובדת והוכיחה את עצמה כיעילה מאוד בעשור וחצי האחרונים.

האמת שאני בעצמי אימצתי את השיטה רק אחרי שראיתי שלמשקיע אחר זה עבד מצוין במשך יותר מ-40 שנים ונחש מה? גם הוא סיפר לי שהוא למד את השיטה ממורה שלו שהצליח בה בעצמו 40 שנה.

כלומר, יש פה שיטה שעובדת ומייצרת רווחים כמעט 80 שנים ובכל זאת מעט משקיעים פרטיים משתמשים בה"

גדי: "מיהו אותו משקיע אחר שציינת? איך יכולת לסמוך עליו?"

מולי: "שמעת על וורן באפט? אז ממנו למדתי והוא בעצמו למד את השיטה מבנג'מין גרהאם, המרצה שלו באוניברסיטת קולומביה"

גדי: אז למה כל כך מעט משקיעים מיישמים את השיטה הזאת?"

מולי: "כנראה בגלל שהיא קלה מדי…"


מניית MIDD. לדעת לקרוא את הנתונים העסקיים של החברה הביא לרובינזון תשואה נהדרת של קרוב ל-1,000% ב-10 שנים (ממאגר אישי)

גדי: "מה? לא הבנתי את ההיגיון…"

מולי: "אני מבין שזה נשמע קצת לא הגיוני אבל צריך לזכור שבשוק ההון, במיוחד עבור חלק גדול מהמשקיעים הפרטיים, היגיון הוא לא ממש חלק מהמשוואה.

דמיין שהייתי אומר לך שיש לי שיטה, שאם אתה עושה: 1, 2, 3 אתה רואה בזכותה תוצאות מדהימות בחשבון ההשקעות שלך, היית הולך בה?"

גדי: "אני מניח שכן"

מולי: "מעולה, ותאר לך שבזמן שאתה ממתין לרווחים אתה לא אמור לעשות הרבה, פשוט להמתין.

בזמן הזה אתה קורא עיתונות כלכלית ומדבר עם חברים או משפחה על השקעות. אז אתה שומע פתאום על הזדמנות 'נוצצת' כזאת או אחרת ויתכן שתחוש פספוס.

קול קטן שאומר: 'אולי אני יכול שם לעשות יותר?' 'אולי הדרך שהלכתי בה לא תוביל אותי לתוצאות?' אתה גם בדיוק תשמע על חבר שעשה ב-5 שבועות 255% במניה כלשהי.

אתה אוכל את הלב, מתייסר יומיים ואז תמכור את המניות שקנית ותלך לרדוף, כמו רוב המשקיעים הפרטיים, אחרי הבטחות שווא".

גדי: "עדיין לא מתחבר לי משהו, אתה אומר שבגלל שהדרך פשוטה כל כך מעט מתמידים בה?"

מולי: "בדיוק, כדי להיות משקיע רווחי לא צריך I.Q גבוה, צריך לעשות מעט טוב והרבה סור מרע.

לבחור מעט בחירות נכונות ופשוט לא לעשות כלום נוסף. כדי לעשות סור מרע לא צריך להתאמץ, רק צריך לשבת בשקט ולהתעסק בדברים אחרים מלבד המניות שאתה מחזיק, או להתעסק במניות שאתה מחזיק בדרך נכונה.

תחשוב על זה ככה, יש לך שיטה שבזכותה קנית מניה שנניח בעוד שנתיים תהיה שווה פי שניים ממה שהיא שווה היום.

אבל כדי שתפגוש את הכסף עליך להחזיק אותה עד אז. יש לך שתי דרכים לעשות את זה; אחת, 'שגר ושכח אותי', לקנות ולא להסתכל יותר. ככה שלא תעשה טעות טיפשית ותמכור מניה נכונה שבחרת וקנית בזמן.

הדרך השנייה זה לעקוב אחרי החברה, אבל בדרך נכונה. בלי להתפתות לסיפורים מבחוץ על הבטחות שווא כאלה ואחרות. אני כל הזמן אומר למשקיעים שאני מייעץ להם 'חלומות חולמים בלילה, השקעות עושים ביום'"

גדי: "אבל איך בכלל יודעים מהי מניה שבעוד שנתיים תהיה שווה כפול מהיום? זה בכלל אפשרי?"

מולי: "לדעת בוודאות של 100% אי אפשר כמובן. בכלל אני ממליץ לך להימנע מהבטחות שקשורות לשוק ההון, מאנשים שרוצים ללמד אותך משהו או רוצים את כספך כדי להשקיע אותו עבורך. כולנו ראינו בחדשות לאן זה עלול להוביל, תכתוב בגוגל 'הונאת משקיעים' ותגלה שתמיד זה התחיל בהבטחה לתשואה גדולה ובטוחה. אבל, אתה כן יכול להסתכל מי באמת השיג עד היום תשואות מדהימות במניות ולבדוק האם ניתן לחכות אותו. נראה שעבורנו המשקיעים הקטנים בשוק ההון, מודל הדוגמא הטוב ביותר הוא וורן באפט"

גדי: "מה, באפט? מודל למשקיעים הקטנים? אבל הוא המשקיע העשיר בעולם!?"

מולי: "היום הוא אחד האנשים העשירים בעולם, אבל הוא ממש לא התחיל ככה. למעשה הוא התחיל כמו כולנו, משקיע פרטי. אבל הוא התמיד בשיטה שעובדת ותראה איזה הון עצום הוא השיג.

אני בטוח שכל אחד היה רוצה להשיג את הביטחון הכלכלי ששיטה כזאת טומנת בחובה 🙂

בשנות ה-50 באפט התחיל עם מיליון דולר, מבחינת אפשרויות השקעה יש אותם הזדמנויות למי שמחזיק היום ב- 100 אלף שקלים ואפילו ל-50 אלף שקלים ובאפט הגדיל את המיליון הזה למעל 87 מיליארד דולר. משקיע פרטי שיצליח להבין מה באפט עשה נכון ב-30 השנים הראשונות שלו כמשקיע, יהפוך בלי ספק למוצלח ורווחי מאוד".

איך לקנות חברות מבצר בזול?

שריין מקומך להדרכה החדשה של רובינזון בשידור חי

גדי: "אתה משקיע מכספך בשיטה הזו? זו השיטה שאתה מייעץ ומלמד?"

מולי: "זאת השיטה שנקראת 'מגע מדיאס' ובה קונים חברות מבצר בהנחה. זה בסה"כ מה שבאפט עשה וכן, זה מה שאני עושה ומלמד.

קודם שאלת איך אני יכול לדעת בוודאות גבוהה שמניה תעלה? התשובה היא שקודם כל אני צריך לסמוך על החברה, שהמניה מייצגת, שתציג ביצועים טובים.

כלומר שתייצר עוד רווחים בעתיד בקצב הולך וגובר. דבר שני, זה שאני רוצה לקנות את החברות הנהדרות הללו, חברות המבצר, רק כשהשוק מסיבה כלשהי לא מרוצה מהן באופן אישי או שהוא לא מרוצה מהחיים באופן כללי".

גדי: "עכשיו אני מתחיל להבין… זה מה שראית במרץ?"

מולי: "בדיוק! זה מה שקרה במרץ, השוק היה מאוד לא מרוצה באופן כללי. בנג'מין גרהאם, שכתב את התנ"ך של ההשקעות 'המשקיע הנבון' ומי שהיה המורה של וורן באפט, אמר ששוק ההון חולה במניה דפרסיה.

יש ימים בהם הוא אופטימי מאוד ואז מתמחר את המניות ביוקר, ויש ימים בהם הוא בדפרסיה, בדיכאון, אז הוא מתמחר את המניות בזול. במרץ אכן השוק היה בדפרסיה ולכן נתן לנו חברות מבצר מעולות במחיר זול"

גדי: "אז כל מי שלא ניצל את ההזדמנות במרץ פספס את הרכבת?"

מולי: "ממש לא, זוהי טעות נפוצה, תזכור שאמרתי שיתכן שהשוק יכול להיות לא מרוצה מחברה כלשהי גם באופן אישי, בלי קשר למצב השוק הכללי ואז יש הזדמנויות נקודתיות. בכל מקרה כמשקיע פרטי אתה לא תקנה 20 מניות, בשלב הראשון אפילו לא 10, בשלב הראשון הייתי ממליץ על לא יותר מ- 5. אתה מתחיל מרכישת החברה הראשונה ואז עובר לשנייה וככה הלאה. מספיק שיש היום הזדמנות אחת בשוק כדי שתתחיל להרוויח בגדול מחברות מבצר בהנחה"

גדי: "ויש כזאת?"

מולי: "תמיד יש. לא זוכר שהיה לי או למשקיעים שלי כסף פנוי ולא מצאנו חברות להשקיע בהן. אבל הזדמנויות באות והולכות כל הזמן ומי שלא מנצל אותן כל פעם מתבאס על ההזדמנות שהוא פספס, במקום לנצל את ההזדמנות שמחכה לו היום".

גדי: "שאלה אחרונה לסיום, האם כל משקיע יכול להצליח בדרך הזאת?"

מולי: "לא כל אחד מתאים לשיטה, במיוחד אלו שחושבים ששוק ההון הולך להפוך אותם לעשירים בין לילה או כאלה שחושבים שאיתותים כלשהם בגרף יכולים לבד לסדר להם עתיד ורוד כלכלית. מי שהתפכח מכל הבטחות השווא שיש באינטרנט, מוזמן להגיע לשידורים החיים שאני מקיים בחינם כמעט כל שבוע

בשידורים הללו מוצגים באופן מפורט מהן חברות מבצר, איך מאתרים אותן ומידי פעם אני משתף בהזדמנויות השקעה רלוונטיות להיום. לשידורים החיים הללו מגיעים מאות משקיעים דוברי עברית מכל העולם"

גדי: "איך אפשר לקבל הזמנה לשידורים שלך?"

מולי: "כל מי שנרשם לרשימת התפוצה שלי או לקבוצת הווטסאפ, מקבל הזמנה לשידור"

גדי לקוראים: "על פי הפגישה עם מולי שהותירה בי רושם חיובי, אני ממליץ גם לכם הקוראים להגיע לשידורים הללו"

איך לקנות חברות מבצר בזול?

שריין מקומך להדרכה החדשה של רובינזון בשידור חי

לחיי ההצלחה שלך!

מולי רובינזון, יועץ השקעות
לחברות מבצר בהנחה.
רוצה לקנות מניות מבצר בהנחה? מלא מייל הכי טוב שלך וקבל כניסה בחינם להדרכה הקרובה:


**אין לראות במידע בעמוד זה ובאתר מידאס משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הנו דעת הכותב לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. הכותב מחזיק ו/או עלול להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

היה לכם מעניין?.. שתפו עם החברים

כתבות אחרונות

איפה להשקיע בתקופת אינפלציה? ראיון מיוחד עם דני רופ

החלום להיות מסודרים כלכלית באופן תמידי הוביל רבים לנסות את מזלם בשוק ההון. אך כפי שידוע, רוב המשקיעים הפרטיים מפסידים את כספם בבורסה ונכווים מהניסיון. לכן כשהגיעה אלינו השמועה על שיטת השקעות "חדשה" שמתיימרת להפוך הימור לעובדות יצאנו לבדוק האם זה אמיתי.

נחשף: מה מסתתר מאחורי השיטה של המשקיע הגדול בעולם להכפלת השקעות בשוק ההון?

החלום להיות מסודרים כלכלית באופן תמידי הוביל רבים לנסות את מזלם בשוק ההון. אך כפי שידוע, רוב המשקיעים הפרטיים מפסידים את כספם בבורסה ונכווים מהניסיון. לכן כשהגיעה אלינו השמועה על שיטת השקעות "חדשה" שמתיימרת להפוך הימור לעובדות יצאנו לבדוק האם זה אמיתי.

איך קונים מניות עם פוטנציאל רווח גדול?

לכניסה להדרכה הקרובה בחינם + עדכונים חמים, מלא את המייל הכי טוב שלך:

אולי יעניין אותך גם...
השקעות

השקעה באגח VS השקעה במניות

כאשר יש לנו סכום כסף שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו להשקיע אותו אנחנו צריכים להחליט באיזה אפיק השקעה להשקיע אותו – אג"ח או השקעה במניו. השקעה

קרא עוד »