מסחר קרנות סל וההבדל בין תעודת סל לקרן סל

אם נחשוב לרגע על ההכנסות שלנו, נגלה שהן יכולות להיות בנויות מכמה וכמה ערוצים. ראשית, קיים ערוץ השכר שלנו, שיכול לעמוד על בין כמה אלפי שקלים לבין כמה עשרות אלפי שקלים ויותר. מדובר כאן על ערוץ שרובנו מתפעלים בצורה יום יומית. מעבר לערוץ הזה, קיימים ערוצים נוספים של הכנסות, כמו הכנסה משכר דירה, הכנסה מעסק עצמאי, וגם הכנסות ממסחר בבורסה, לדוגמה. מסחר קרנות סל, לדוגמה, הוא אחד מסוגי המסחר המוכרים ביותר, והוא יכול להוביל אתכם לעולם שלם של אפשרויות הכנסה מצוינות. במאמר הקרוב נעסוק בכל הנוגע למסחר קרנות סל וההבדל בין תעודת סל לקרן סל, על מנת שנוכל לעמוד על כלל הנקודות שחשוב להכיר בעניין הזה.

מסחר קרנות סל – מהו בכלל?

אז מה קורה בעצם במסגרת מסחר קרנות סל? ובכן, מדובר כאן על הכנסה פאסיבית, שמבצעת חיקוי של המדדים. למעשה, קרנות סל אינן מצריכות מעקב צמוד או ביצוע של פעולות שונות על מנת לתפעל אותן, להבדיל מהשקעות נוספות ורבות בבורסה, אלא מדובר כאן על מוצר שמתפעל את עצמו, וניזון מהמדד.

על מנת לבצע מסחר קרנות סל בהצלחה, יש להגיע עם מגוון רחב של כלים וידע מקדים, על מנת שהקרנות אכן יוכלו להניב כספים ותשואות מניבות, מבלי לבזבז זמן, השקעה או אנרגיות שונות.

ההבדל בין תעודת סל לקרן סל

באופן כללי כאשר מדברים על תעודת סל וקרן סל מדברים על מוצרים דומים באופן יחסי. עקרונית, גם תעודת סל וגם קרן סל הן מוצר פסיבי שמחקה את המדד, במטרה לקבל תשואות. כמו כן, גם תעודת סל וגם קרן סל הן מוצרים שהסחר בהם נעשה בצורה של ניירות ערך, דבר שבא לידי ביטוי באמצעות הנזילות הגבוהה והמחיר המשתנה שלהם. נוסף על כל אלו, תעודת סל, כמו גם קרן סל, היא מוצר שדמי הניהול עבורו הם נמוכים יותר בצורה ניכרת מאשר דמי הניהול של קרנות נאמנות אחרות.

עד כאן נקודות הדמיון בין תעודת סל לקרן סל, ואילו עכשיו הגיע הרגע לדבר גם על ההבדלים ביניהן. ניתן להבחין בלא מעט הבדלים בין שתיהן, שבאים לידי ביטוי בכמה וכמה מישורים שונים.

הפירעון הוא שונה בין תעודת סל לקרן סל

כשמדברים על נושא הפירעון, מגלים שבכל הנוגע לתעודת סל קיים כאן תאריך פירעון. תאריך הפירעון הוא התאריך שבו יבוצע התשלום למחזיקי התעודה על ידי החברה. לעומת זאת, כשמדברים על קרן סל, מדברים על קרן שמתנהלת ללא תאריך פירעון, כלומר היא פועלת ללא הפסקה במשך שנים ארוכות, עד שהמחזיק בה בוחר להפסיק את הפעילות הספציפית שלו בה, ולפרוע את התשלומים.

סיכונים של תעודת סל וקרן סל – סיכונים שונים לחלוטין

גם כאשר מסתכלים על היבט הסיכונים, ניתן להבחין בצורה מובהקת בהבדל בין תעודת סל לקרן סל. כאשר מדברים על קרן סל – במקרים שבהם מתרחשת בה פשיטת רגל, מי שהשקיע בקרן סל זכאי לקבל את שמגיע לו. לעומת זאת, משקיעים בתעודת סל, במקרים של פשיטת רגל – עלולים לצאת בלי שום דבר ביד.

חשוב לציין שקיימים הבדלים נוספים בין מסחר בתעודת סל לבין מסחר בקרן סל, אולם הדבר שחשוב באמת לציין הוא כיצד לבחור מבין שתי האפשרויות הללו בכמה שיותר חכמה ועם כמה שפחות סיכונים. אז איך עושים את זה? ניחשתם נכון – יועץ השקעות.

מסחר קרנות סל וההבדל בין תעודת סל לקרן סל – הכל הופך פשוט עם יועץ השקעות

בסופו של דבר, גם אנשים שעוסקים במסחר קרנות סל כבר במשך שנים ארוכות, ובוודאי אנשים שאינם עוסקים במסחר קרנות סל במשך תקופת זמן ארוכה כל כך – זקוקים לייעוץ מטעם יועץ השקעות מנוסה. ברגע שבכל נושא המסחר לוקח חלק גם יועץ השקעות בכיר ובכל ניסיון, ניתן לבחור בין מסחר בתעודת סל או מסחר בקרן סל בקלות וביעילות. כמו שבכל תחום בחיים ברגע שמוצמד אלינו איש מקצוע הדברים הופכים להרבה יותר פשוטים, כך גם בכל הנוגע למסחר קרנות סל.

יועץ השקעות – איך בוחרים אותו

על מנת לבחור בתבונה יועץ השקעות שיוכל לסייע לכם במסחר קרנות סל, תצטרכו לבחור אותו על פי קריטריונים רבים של ניסיון, מקצועיות, יחס אישי וכמובן המלצות קודמות. ברגע שתחפשו יועץ השקעות במנוע החיפוש של גוגל, יעלו בפניכם עשרות אלפי תוצאות שונות, שמתוכן תוכלו לבחור. מה שחשוב לעשות בשלב הזה הוא לבצע השוואה בין כולם – במשך כמה זמן הם עוסקים במקצוע שלהם? כמה אנשים המליצו עליהם ברשתות החברתיות ובאתרי האינטרנט שלהם? מה העלות שהם גובים עבור הייעוץ שלהם ועבור הליווי מטעמם? ככל שתוכלו להגיע לתמונת מצב מפורטת יותר, כך בהתאם ההחלטה שלכם תוכל להיות טובה ומדויקת יותר, ותוכיח את עצמה ברגע ההשקעה.

מולי רובינזון – כדי להפוך את חיי ההשקעות שלכם להרבה יותר פשוטים

מולי רובינזון הוא יועץ השקעות מקצועי, אמין ונגיש. עם מולי רובינזון אתם יכולים לייצר לעצמכם ערוץ השקעות שיניב לכם הכנסות נהדרות עם תשואות נפלאות, ולשנות את חייכם מן הקצה אל הקצה. את ניסיוני צבר מולי לאורך שנים רבות, וכיום הוא גאה להציע לכם מגוון רחב של ייעוצים שונים, על מנת לנצל את ההשקעות שלכם בצורה המיטבית.

לחיי ההצלחה שלך!

מולי רובינזון, יועץ השקעות
לחברות מבצר בהנחה.
רוצה לקנות מניות מבצר בהנחה? מלא מייל הכי טוב שלך וקבל כניסה בחינם להדרכה הקרובה:


**אין לראות במידע בעמוד זה ובאתר מידאס משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הנו דעת הכותב לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. הכותב מחזיק ו/או עלול להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

היה לכם מעניין?.. שתפו עם החברים

כתבות אחרונות

איפה להשקיע בתקופת אינפלציה? ראיון מיוחד עם דני רופ

החלום להיות מסודרים כלכלית באופן תמידי הוביל רבים לנסות את מזלם בשוק ההון. אך כפי שידוע, רוב המשקיעים הפרטיים מפסידים את כספם בבורסה ונכווים מהניסיון. לכן כשהגיעה אלינו השמועה על שיטת השקעות "חדשה" שמתיימרת להפוך הימור לעובדות יצאנו לבדוק האם זה אמיתי.

נחשף: מה מסתתר מאחורי השיטה של המשקיע הגדול בעולם להכפלת השקעות בשוק ההון?

החלום להיות מסודרים כלכלית באופן תמידי הוביל רבים לנסות את מזלם בשוק ההון. אך כפי שידוע, רוב המשקיעים הפרטיים מפסידים את כספם בבורסה ונכווים מהניסיון. לכן כשהגיעה אלינו השמועה על שיטת השקעות "חדשה" שמתיימרת להפוך הימור לעובדות יצאנו לבדוק האם זה אמיתי.

איך קונים מניות עם פוטנציאל רווח גדול?

לכניסה להדרכה הקרובה בחינם + עדכונים חמים, מלא את המייל הכי טוב שלך:

אולי יעניין אותך גם...
השקעות

השקעה באגח VS השקעה במניות

כאשר יש לנו סכום כסף שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו להשקיע אותו אנחנו צריכים להחליט באיזה אפיק השקעה להשקיע אותו – אג"ח או השקעה במניו. השקעה

קרא עוד »